جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ساعت ۱۴:۴۷
یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی:

با هدف بهره گیری از فرصت انتخابات در جهت ترویج گفتمان انقلاب ومقاومت ثبت نام کردم

یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: براساس تصمیم انجمن اساتید انقلابی با هدف بهره برداری از فرصت انتخابات در جهت ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت در این میدان رقابت حضور پیدا کردم.
با هدف بهره گیری از فرصت انتخابات در جهت ترویج گفتمان انقلاب ومقاومت ثبت نام کردم,

حجت الاسلام یاسر سعادتی، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در انتخابات میان دوره ای خبرگان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: متولد سال 65 از یک خانواده روحانی اهل نیشابور هستم که تا سال پنجم طلبگی در نیشابور تحصیل کردم بعد از آن به قم منتقل شدم و 12 سال در مدرسه فقهی، تخصصی آیت الله زنجانی تحصیل کردم و موفق به کسب سطح چهار حوزه شدم که در حال حاضر در سطح عالی حوزه مشغول به تدریس هستم.

 وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه اشاره کرد و افزود: در این راستا انجمن اساتید انقلابی جوان به همت جوانان انقلابی تشکیل شد که با هدف بصیرت افزایی، دفاع از آرمان های انقلاب، امام و اسلام، پرورش و رویش اساتید انقلابی جوان کارهای مثبتی انجام شده است.

حجت الاسلام سعادتی از علت حضورش در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس تصمیم انجمن اساتید انقلابی با هدف بهره برداری از فرصت انتخابات در جهت ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت در این میدان رقابت حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به صحبت های شهید سردار سپهبد سلیمانی که یکی از عوامل عاقبت به خیری را، راه ولایت و سرباز ولایت بودن اعلام کرده بود، افزود: در بحث گرایش سیاسی، ولایت و رهبری خط قرمز من است، همچنین سعی دارم تا جایی که بتوانم سرباز ولی امر مسلمین باشم.

حجت الاسلام سعادتی اضافه کرد: اولین بار است که به عنوان کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری نامزد شده ام.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه چه میزان شناخت از خراسان شمالی دارید؟ یادآور شد: قبل از تقسیمات خراسان بزرگ، نیشابور و خراسان شمالی در یک استان واقع بوده اند، براین اساس شناخت کامل از از این استان دارم، شهرستان نیشابور نیز تقریبا همچون خراسان شمالی اقوام مختلفی چون فارس، کرمانج، کرد، ترک، دارد و از لحاظ فرهنگی شبیه خراسان شمالی است.

وی در پاسخ به بیان مهم ترین وظیفه نماینده مجلس خبرگان بیان داشت: دو وظیفه در قانون اساسی برای مجلس خبرگان رهبری مشخص شده است یکی اینکه این مجلس تشخیص دهنده رهبر و ناظر برعملکرد رهبر هستند، البته لازم به توجه باشد که مجلس خبرگان تعیین و نصب ولی فقیه را انجام نمی دهد، زیرا نصب ولایت فقیه از جانب خدای متعال است ولکن فقط فقهای شورای نگهبان تشخیص دهنده هستند.

حجت الاسلام سعادتی یکی دیگر از وظایف فقهای شورای نگهبان را نظارت بر عملکرد رهبری خواند و گفت: گاها شاید شبهه ای ایجاد شود که فقها تاکنون چه کاری انجام داده اند، در پاسخ به این شبهات باید اعلام کرد که باید شکرگذار بود که خداوند، رهبری فرزانه و حکیم به ما عنایت کرده که در هیچ زمانی پایشان را از خطوط و حدود اسلام فراتر نگذاشتند که نسبت به مقام معظم رهبری به این گونه است زیرا ذره ای هوای نفس و حب دنیا در این حکیم فرزانه وجود ندارد و هیچ وقت خلافی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان وظیفه اش را انجام می دهد اما مقام معظم رهبری از درایت و حکمتی برخوردار است که همیشه جوری عمل می کنند که عملش مورد عنایت خداوند باشد.

حجت الاسلام سعادتی افزود: یکی دیگر از وظایف مجلس خبرگان رهبری ارتباط با نخبگان استان است که بتوانند این افراد را دور هم جمع کنند و محور وحدتی برای آنها باشند تا وحدتشان اثربخش واقع شود و باعث تعالی فرهنگی و اقتصادی برای استان شود.

وی با بیان اینکه عملکرد رهبری مبهم نیست، ادامه داد: عملکرد ولی فقیه در جامعه مشهود و دستگاه های زیرنظر ولی فقیه در قانون اساسی مشخص هستند، علاوه بر آن کمیسیون هایی وجود دارند که دائما در حال رصد و گزارش هستند که چه اتفاقهایی در جریان است و گزارشات به اعضای مجلس خبرگان ارائه داده می شود.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: مردم خراسان شمالی با حضورشان در روز 22 بهمن در هوای سرد و برفی حماسه ای دیگر را برای کشور خلق کردند و نشان دادند پای انقلاب هستند و با حضورشان ثابت کردند که موافق مقاومت هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک