جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ساعت ۱۳:۷
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد:

ثبت نام ۱۴۰ داوطلب از استان برای انتخابات مجلس/تذکر انتخاباتی به ۵ مدیر کل

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد: از خراسان شمالی 140 نفر داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.
ثبت نام 140 داوطلب از استان برای انتخابات مجلس/تذکر انتخاباتی به 5 مدیر کل,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، ولی الله حیاتی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر اظهار کرد: از حوزه انتخابیه پنج شهرستان( بجنورد-مانه و سملقان-راز و جرگلان-گرمه-جاجرم) 88 نفر، از حوزه انتخابیه شیروان 26 نفر و از حوزه انتخابیه اسفراین 26 نفر ثبت نام کرده اند.

حیاتی افزود: از تعداد 88 نفر داوطلب ثبت نامی از حوزه انتخابیه پنج شهرستان 13 نفر از آنان زن، 75 نفر مرد، از تعداد 26 داوطلب ثبت نامی حوزه انتخابیه شیروان پنج نفر زن و 21 نفر مرد و از تعداد 26 داوطلب ثبت نامی از حوزه انتخابیه اسفراین یک نفر زن و 25 نفر مرد بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در دوره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از خراسان شمالی از حوزه انتخابیه پنج شهرستان 61 نفر، از حوزه انتخابیه شیروان 11 نفر و از حوزه انتخابیه اسفراین نیز 23 نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند.

وی افزود: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از خراسان شمالی از حوزه انتخابیه پنج شهرستان 24 داوطلب، از حوزه انتخابیه شیروان هفت نفر داوطلب و از حوزه انتخابیه اسفراین نیز هفت نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کرده از خراسان شمالی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دهمین دوره انتخابات مجلس 47 درصد افزایش و در مقایسه با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 360 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین درباره تفکیک جنسیتی داوطلبان ثبت نام شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس از خراسان شمالی اظهار کرد: برای این دوره از انتخابات 14 درصد از داوطلبان، بانوان و 86 درصد از داوطلبان آقایان بوده اند.

وی افزود: درحالیکه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی پنج درصد داوطلبان ثبت نام شده بانوان و 95 درصد داوطلبان ثبت نام شده آقایان همچنین در نهمین دوره انتخابات مجلس از خراسان شمالی سه درصد از داوطلبان ثبت نام شده بانوان و 97 درصد از داوطلبان ثبت نام شده آقایان بودند.

حیاتی درباره ترکیب سنی ثبت نام شدگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس از خراسان شمالی عنوان کرد: 16نفر از ثبت نام شدگان بین 31 تا 35 سال، 20 نفر از آنان بین 36 تا 40 سال، 36 نفر از آنان بین 41 تا 45 سال، 28 نفر از آنان 46 تا 50 سال، 29 نفر از آنان 51 تا 55 سال، هفت نفر از آنان بین 56 تا 60 سال، سه نفر از آنان بین 61 تا 65 سال و یک نفر از آنان بین 66 تا 70 سال سن دارند.

وی افزود: بیشترین میانگین سنی داوطلبان ثبت نام شده برای این دوره از انتخابات بین 41 تا 46 سال سن دارند که تعداد آنان 36 نفر است.

وی خاطر نشان کرد: جوانترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد 30 سال سن و مسن ترین داوطلب ثبت نام شده از حوزه انتخابیه بجنورد 68 سال سن دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی درباره مدارک تحصیلی داوطلبان ثبت نام شده نیز اظهار کرد: از تعداد 140 نفر داوطلب ثبت نام شده، شش نفر مدرک معادل کارشناسی ارشد، 107 نفر دارنده مدرک کارشناسی ارشد، 21 نفر دارای تحصیلات دکتری و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: 20 نفر از داوطلبان ثبت نام از حوزه آموزش و پرورش، شش نفر پزشک، 12 نفر بازنشسته، یک نفر نظامی بازنشسته، 61 نفر کارمند، چهار نفر نماینده فعلی مجلس، سه نفر بیکار، سه نفر وکیل، 11 نفر استاد دانشگاه، 11 نفر شغل آزاد و هشت نفر سایر مشاغل را دارا هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انتخابات اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از خراسان شمالی تا به کنون چهار داوطلب ثبت نام کرده اند.

حیاتی در ادامه با اشاره به اینکه 19 هیات اجرایی در سراسر استان تشکیل شده است، اعلام کرد: امر بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده در هیات های اجرایی نیز از امروز به مدت 10 روز آغاز خواهد شد.

وی گفت: 27 آذر ماه جاری مراتب رد و تایید صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی استان اعلام می شود.

وی درباره پایش و ارزیابی عملکرد و رفتار داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات پیشرو نیز بیان کرد: مقابله با تخلفات انتخاباتی داوطلبان به صورت جدی پیگیری و رصد می شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد: تا به کنون به پنج مدیر کل استان همچنین به تعدادی از مدیران رده پایین تر نیز تذکر انتخاباتی داده شده است.

حیاتی توصیه کرد: داوطلبان بر محور قانون عمل و رفتار کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک