پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ساعت ۷:۴۶
‍ فرماندار اسفراین در جلسه ستاد بازآفرینی:

افزایش توانمندیهای اقتصادی و اجتماعی در محلات بافت فرسوده شهری

فرماندار اسفراین در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با تاکید بر توانمندسازی محلات ناکارآمد شهری گفت: باید فضایی برای تولید و اشتغال افراد ساکن در این محلات فراهم شود.
افزایش توانمندیهای اقتصادی و اجتماعی در محلات بافت فرسوده شهری,

به گزارش عصر اترک به نقل از سپهرآیین،  طاهر رستمی در جلسه ستاد بازآفرینی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی انجام می شود، گفت: با توجه به دستور دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی مبنی بر ارائه طرحهای بازافرینی سال 98 برای محلات بافت فرسوده شهری ، هدف ازانتخاب این محلات در این برنامه به منظوراحیا، بازسازی و نوسازی در جهت توانمند سازی این محلات بوده است که باید با انجام اقدامات عمرانی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی محقق شوند.
فرماندار اسفراین از بافت‌های ناکارآمد به عنوان یک موضوع اجتماعی یاد کرد و گفت: سکونت مردم و اشتغال آنها در این بافت ها از اهمیت زیادی برخوردار است ولی در حال حاضر سرانه خدمات در این محلات کافی نیست. 
رستمی اضافه کرد: برای کارآمد کردن دوباره این بافت‌ها نیازمند همت، عزم و اراده جدی جمعی و مردمی است. 
وی بر ایجاد هماهنگی و همراهی در این مناطق تاکید کرد و افزود: باید نقش مردم، ظرفیت‌ها و توانمندی آنان در دور کردن آسیب‌ها از این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.
رستمی با تاکید بر ارائه گزارش از سوی دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهرستان در خصوص برآورد اولیه پروژه های خود برای این مناطق افزود: به منظور جذب اعتبارات در سال جاری دستگاههای متولی باید طرحهای بازآفرینی خود را ارائه دهند.
وی گفت: در نشست اخیر با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار شد که طرحی منسجم ارائه شود و دغدغه ها و مطالبات شهروندان نیز در حوزه های مختلف دیده و راهکارهای لازم برای رفع آن پیش بینی شود.
فرماندار اسفراین ادامه داد: در این طرح مقرر شده بود که اعضای ستاد بازآفرینی شهری در سطح استان ها تا 30 درصد از اعتبارات داخلی خود را برای اجرای این طرح هزینه کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: به منظور نوسازی منازل فرسوده در محلات ناکارآمد، از سوی بانک مسکن به صورت محدود تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان با کارمزد 9 درصد پرداخت خواهد شد .
انتهای پیام/ اسماعیل زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک