چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ساعت ۱۹:۴۲

اجرای منطقه ویژه اقتصادی جاجرم، معطل تغییر کاربری زمین

اجرای منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جاجرم، که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود، معطل نهایی شدن تغییر کاربری زمین است.
اجرای منطقه ویژه اقتصادی جاجرم، معطل تغییر کاربری زمین ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار این منطقه متوقف نیست، اظهار داشت: برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی جاجرم ۲۰۰ هکتار زمین و ۲ حلقه چاه مجموعا با میزان برداشت ۸۰ لیتر بر ثانیه، تامین شده است.

محمود قنبری افزود: زمین مزبور، کشاورزی است و تغییر کاربری باید به گونه ای باشد که فعالیت کشاورزی و صنعتی در آن میسر باشد و اکنون اجرای این منطقه ویژه اقتصادی،  منتظر تغییر کاربری است.

وی درباره وضعیت اجرای پروژه تولید کاغذ سنگی در استان گفت: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم در جاجرم توسط بخش خصوصی در حال پیگیری است و معطل اختصاص ارز دولتی برای واردات تجهیزات است.  

وجود زیرساخت حمل و نقل ریلی از مزیت های مهم برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی در جاجرم است و وجود کارخانه آلومینا و کارخانه شمش از دیگر محاسن این منطقه است.  

کاغذ سنگی، منتظر ارز دولتی 

قنبری تاکید کرد: اکنون، اختصاص ارز دولتی به کاغذ و نیز ماشین آلات ممنوع است و متقاضی سرمایه گذاری کربنات کلسیم، خواستار ارز دولتی برای واردات تجهیزات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه واردات تجهیزات با ارز نیمایی یا آزاد، برای سرمایه گذار مقرون به صرفه نیست، افزود: قرار است تجهیزات و ماشین آلات از چین وارد کشور شود.  

به گزارش ایرنا،  بخش خصوصی برای راه اندازی این خط تولیدی، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند که با بهره برداری از این واحد تولیدی، در مرحله نخست برای ۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

تولید کاغذ از کربنات کلسیم، در راستای حفاظت از محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و شهرستان جاجرم ظرفیت های خوبی برای برداشت از معادن سنگ و کربنات کلسیم دارد.

مرکز شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد واقع است.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک