یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ساعت ۱۳:۱۱
مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان خبر داد:

امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در راز و جرگلان

مدیر جهاد کشاورزی رازوجرگلان از امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در دهستان حصارچه از توابع این شهرستان در طول یک سال خبر داد.
امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در راز و جرگلان,

اله وردی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد : بنا به تحقیقات به عمل آمده در دهستان حصارچه در بخش جرگلان شهرستان رازوجرگلان امکان کاشت سه باره محصولات کشاورزی در این دهستان بنا به آب و هوای مخصوص آن وجود دارد.

وی افزود: این دهستان دارای آب و هوای معتدل مانند منطقه جیرفت کرمان است و همچنین به دلیل وجود سد چندیر و فراوانی آب و بارندگی خوب از سال گذشته تاکنون این دهستان از مرکز شهرستان یعنی راز ۴۰ روز جلوتر و از مرکز بخش جرگلان یعنی یکه سعود که نزدیک ۱۵ کیلومتر فاصله دارد نیز ۲۰ روز جلوتر  برداشت محصول کشاورزی اولیه که گندم است را دارد .

خادمی ادامه داد : امسال برای تحقق بخشیدن به این موضوع ۵ کشاورز در سطح ده هکتار به صورت آزمایشی سه محصول گندم، هندوانه و سبزی(اسفناج) کاشت و برداشت کردند .

وی اضافه کرد : این دهستان تنها منطقه ای در استان است که چنین امکانی در آن وجود دارد و در حال حاضر ۷۰۰ هکتار زمین آبی نیز دارد که اگر کشاورزان همت کنند در سال سه محصول کشاورزی از آن می توانند برداشت کنند و به قطب محصولات کشاورزی در شهرستان تبدیل و نیازهای شهرستان و حتی استان را نیز تامین کنند.

خادمی یادآور شد: اماکن کشت سه محصول در یک سال تنها در زمین های آبی این منطقه میسر است.

گفتنی است دهستان حصارچه با ۱۴ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۰ روستا و کلاته است که در غرب شهرستان رازوجرگلان در بخش جرگلان واقع شده است .

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک