شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ساعت ۹:۵۶
فرماندار مانه و سملقان مطرح کرد:

برای پذیرایی از زوار امام رضا(ع) باید از جریان اربعین الگوبرداری کنیم

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به عبور درصد زیادی از زائرین علی بن موسی الرضا(ع) از مانه و سملقان در روزهای پایانی ماه صفر، گفت: باید از اجتماع بزرگ اربعین و حس همدلی بین مردم برای بقیه مواقع سال الگوبرداری شود.
برای پذیرایی از زوار امام رضا(ع) باید از جریان اربعین الگوبرداری کنیم ,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، محمودرضا معموری فرماندار مانه و سملقان در جلسه شورای اداری شهرستان، با اشاره به حماسه باشکوه اربعین حسینی، گفت: با گذشت هزار و 400 سال از فریاد یاری خواهی اباعبدالله الحسین(ع)، شاهد ندای لبیک عاشقان آن حضرت در اجتماع عظیم اربعین حسینی هستیم.  

وی خطاب به مسئولین شهرستان، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم که همه مسئولین علاوه بر ایام دیگر ، یک بار هم ایام اربعین را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند، چرا که برکات فراوانی در آن وجود دارد.

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به حضور بیش از سه و نیم میلیون نفر زائر ایرانی در اجتماع بزرگ اربعین امسال، ادامه داد: دشمنان اسلام حق دارند که از چنین جمع های شیعیان و مسلمانان بترسند، چرا که نماد عظمت و وحدت مسلمانان جهان است.

معموری ضمن تقدیر و تشکر از خادمان موکب قمربنی هاشم(ع) مانه و سملقان، گفت: موکب قمربنی هاشم (ع) شهرستان در کنار بقیه موکب های مستقر در ایام اربعین، یکی از موکب های خوبی بود که با نظم و امکانات مناسب، توفیق پذیرایی از زائرین اباعبدالله (ع) را داشته است.

وی با اشاره به عدم وجود امکانات و زیرساخت در مناطق شیعه نشین عراق برای پذیرایی زائرین امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: همه این شکوه و پذیرایی مفصل توسط مردم عراق صورت می گرفت، چرا که حتی مردم کم بضاعت عراق هم تلاش می کردند تا از غذای خودشان کم کنند تا از زائرین امام حسین(ع) پذیرایی کنند.

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به عبور درصد زیادی از زائرین علی بن موسی الرضا(ع) از مانه و سملقان در روزهای پایانی ماه صفر، افزود: باید از اجتماع بزرگ اربعین و حس همدلی بین مردم برای بقیه مواقع سال الگوبرداری شود.

نماینده عالی دولت در مانه و سملقان خطاب به مدیران شهرستان تاکید کرد: مدیران دستگاه ها در حوزه مسئولیتی خود جهت تسهیل سفر زائرین و مسافرین عبوری از شهرستان، اهتمام لازم را داشته باشند و شرایط زیرساختی را در حیطه مسئولیتی خود فراهم کنند.

معموری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به لزوم بی طرفی مدیران دستگاه های اجرایی در انتخابات پیش رو، گفت: حتی نباید مردم احساس کنند که مسئولین و مدیران از کاندیدای خاصی جانبداری می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و گرایشات انتخاباتی مدیران و کارمندان جرم تلقی می شود، ادامه داد: نگاه و عقیده فردی هر کسی برای خودش قابل احترام است اما در حوزه کاری و مسئولیتی نباید اظهار نظری صورت بگیرد.

فرماندار مانه وسملقان با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان که روز استکبار ستیزی نامیده شده است، تاکید کرد: مراسم بزرگداشت این روز بزرگ در شهرستان، همه ساله باید با شکوه تر از سال قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه همه پیشرفت های کشور به واسطه روحیه استکبارستیزی ملت و مسئولین بوده است، افزود: امروز استکبار بعد از چهل ساز جنگ و ترور و تحریم، چاره نداشته جز تحمیل جنگ اقتصادی و شدیدترین تحریم ها علیه ملت ایران، ندارد.

معموری ادامه داد: امروز با وجود شدیدترین تحریم ها و مشکلات در حوزه اقتصادی شاهدیم که زندگی در ایران در جریان است و ملت ایران سرشان بالا است و برای جهان و منطقه حرف برای گفتن دارند.

این مقام مسئول افزود: این سربلندی و عزت جمهوری اسلامی به جز برکت خون شهدا و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری، ممکن نبود.

وی خطاب به مسئولین تاکید کرد: در ۱۳ آبان شرایطی را فراهم کنیم که همچون سنوات گذشته راهپیمایی خوبی را داشته باشیم تا امسال نیز مشت محکمی را به دهان استکبار جهانی بزنیم.

فرماندار مانه و سملقان گفت: شاید مانه و سملقان به لحاظ زیرساخت ها دارای عقب ماندگی باشد اما نباید این شهرستان را محروم بنامیم.

مقام ارشد دولت در مانه و سملقان، آینده شهرستان را روشن دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی و همکاری مدیران و نیروهای دستگاههای اجرایی مشکلات شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیل ابتدای امسال باعث شد اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب شود، خاطرنشان کرد:با مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان، اتفاقات خوبی در سال ۹٨ برای شهرستان در حال رقم خوردن است.

معموری خطاب به مدیران دستگاه ها، تاکید کرد: به کارمندان ادارات توصیه کنید پاسخگویی به ارباب رجوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: معنای پاسخگویی مناسب این نیست که به همه درخواستهای مراجعه کنندگان پاسخ مثبت داده شود، بلکه باید به درخواستهای قانونی پاسخ داده شود.

معموری در پایان با اشاره به اینکه فرمانداری دستگاه پاسخگویی مستقیم به درخواستهای مردم نیست، گفت: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقدار مراجعات و شکایات مردم از ادارات به فرمانداری کاهش یافته است.

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک