شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ساعت ۸:۲۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین خبر داد:

افتتاح بزرگترین پروژه آبیاری نوین خراسان شمالی در دهه فجر ۹۸/ بهره مندی روستاها از کمک بلاعوض ۸۵ درصدی در اجرای این طرح

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین با بیان اینکه فاز یک پروژه آبیاری نوین آستان قدس رضوی در سطح ۵۱۸ هکتار آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ایام دهه فجر به عنوان بزرگترین پروژه آبیاری نوین استان افتتاح می شود.
افتتاح بزرگترین پروژه آبیاری نوین خراسان شمالی در دهه فجر 98/ بهره مندی روستاها از کمک بلاعوض 85 درصدی در اجرای این طرح,

فائزه تاج آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: با رایزنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با سازمان جهاد کشاورزی مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض از محل سر جمع اعتبارات استانی جهت اجرای فاز دو پروژه آبیاری نوین آستان قدس اختصاص یافت.

وی گفت: طرح مطالعاتی این پروژه که در سطح ۳۰۰ هکتار توسط اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین انجام شده است.

تاج آبادی با بیان اینکه فاز یک پروژه آبیاری نوین آستان قدس رضوی در سطح ۵۱۸ هکتار آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه با ۸۵ درصد  پیشرفت فیزیکی در ایام دهه فجر به عنوان بزرگترین پروژه آبیاری نوین استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های  جهاد کشاورزی حمایت از طرح های آبیاری نوین است تصریح کرد: جهاد کشاورزی اسفراین آمادگی دارد به هر روستایی که طرح آبیاری نوین را به صورت تجمیعی اجرا کند، ۸۵ درصد کمک بلاعوض داشته باشد و ۱۵ درصد به صورت خودیاری هزینه شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر دشت صفی آباد با یک هزار و 700 هکتار بیشترین سطح زیر کشت آبیاری نوین را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین در پایان به کشاورزان دهستان های دامنکوه و زرق آباد توصیه کرد: با توجه به اینکه در این مناطق طرح آبیاری نوین در سطح کمتری اجراشده، از فرصت ۸۵ درصدی کمک های بلاعوض دولت استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ اسماعیل زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک