چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ساعت ۱۴:۱

معدوم سازی بیش از ۱۵ تن موادغذایی و بهداشتی غیر مجاز طی ۶ ماه نخست سال جاری

۱۵ تن و ۸۶۱ کیلوگرم مواد غذایی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی مکشوفه غیرمجاز، قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال طی ۶ ماه نخست سال جاری معدوم شد.
معدوم سازی بیش از ۱۵ تن موادغذایی و بهداشتی غیر مجاز طی ۶ ماه نخست سال جاری,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: در این مدت ۳۴۲ بازرسی و نظارت انجام شد که ۱۷۹ مورد آن در سطح عرضه بوده و ۲۱ مورد با توجه به تخلفات انجام شده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.


دکتر حسن براتی زاده با بیان این که در این مدت ۴ پروانه واحد تولیدی باطل شد، افزود: هدف ما جمع آوری و برخورد نیست، بلکه افزایش آگاهی و ارتقای سلامت جامعه است.


وی از پایش محصولات تراریخته، باغی و زراعی خبر داد و گفت: علاوه بر این پایش غنی سازی آرد و باقیمانده سموم نیترات و نیتریت و ... در محصولات غذایی نیز انجام می شود.


وی توضیح داد: در حال حاضر دغدغه ما در جامعه کمبود ویتامین دی است که متأسفانه بیشتر اقشار جامعه درگیر آن هستند و ما غنی سازی این ویتامین را از شیر آغاز کردیم.


وی با بیان این که در گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان پی گیری های خوب و مؤثری انجام شده است، اظهار داشت: کیفیت گندم نیز یکی دیگر از دغدغه های ما است که در واقع دستگاه متولی خرید آن اداره غله بوده و ما نظارت های مربوطه را انجام می دهیم. 


وی به اهمیت ایمنی و امنیت غذایی از مزرعه تا منزل اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین نان، نان سنگک است که ارزش تغذیه ای بالایی دارد و در رفع بیماری های عصبی، پوستی و یبوست تأثیر زیادی دارد و ما در صدد ساماندهی آن هستیم و خوشبختانه زمینه آن فراهم شده است.


دکتر براتی زاده با بیان این که ۳ محصول کلزا، سویا و ذرت وارداتی است، گفت: طبق دستور سازمان، محصول همه واحدهای تولیدی که از این دانه ها روغن گیری می کنند، باید مورد آزمایش قرار گیرد.

 

انتهای پیام./

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک