چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۸:۲

کیفیت خواب با سلامت «قلب» ارتباط دارد

نتایج یک بررسی جدید حامی از آن است، کیفیت خواب هم مانند میزان خواب بر سلامت افراد تأثیر دارد و می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای دور بودن از بیماری‌ها باشد.
کیفیت خواب با سلامت «قلب» ارتباط دارد,

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، یک مطالعه جدید به خوبی نشان داده است، کمیت و کیفیت خواب هر دو در بزرگسالان تأثیر معنی داری بر جنبه‌های سلامت قلبی عروقی مانند فشار خون، سطح کلسترول و رسوب چربی شکمی دارد.

محققان دانشگاه ماساچوست که سرپرست این پژوهش بوده‌اند، میزان و کیفیت خواب 829 نفر را تحت بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند، علاوه بر میزان خواب، کیفیت آن نیز بر چاقی، فشارخون و سلامت قلب تأثیر می‌گذارد.

محققان تأکید می‌کنند، خواب کمتر از 7 ساعت با بروز چاقی و چربی شکمی مرتبط است؛ با توجه به اینکه میان کیفیت و میزان خواب با بروز بیماری قلبی ارتباط وجود دارد، لازم است افراد در خطر از فاکتورهای زندگی سالم باخبر باشند.

علاوه بر این، کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون، صرف نظر از مصرف غذاهای فست‌فود و نوشیدنی‌های شیرین به میزان قابل توجهی می‌تواند به سلامت افراد کمک کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک