جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۳:۴۰

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به بافت تاریخی روستای روئین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بافت تاریخی روستای روئین اختصاص یافت.
اختصاص يک ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار به بافت تاريخي روستاي روئين,

به گزارش عصراترک، حبیب یزدان پناه،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی  اظهار داشت: اعتبار اختصاص داده شده برای بافت روستای روئین از بخش اعتبارات ملی بوده است و به‌منظور حفاظت از ارزش‌های معماری و مرمت اضطراری منازل ارزشمند هزینه می‌شود.

 

یزدان پناه افزود: روستای تاریخی روئین یکی از منحصربه‌فردترین بافت‌های تاریخی را در میان روستاهای کشور به خود اختصاص داده و واجد ارزش‌های تاریخی و فرهنگی است که حفظ آن برای ما اهمیت دارد.

 

وی تصریح کرد: به‌منظور توسعه روستای روئین و استفاده از تجربیات درزمینهٔ مرمت و احیای بافت تاریخی، هم‌افزایی و تعامل‌هایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله شکل گرفته است.

 

بافت تاریخی روستای روئین در 7 کیلومتری شمال غرب شهرستان اسفراین واقع‌شده و در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ با شماره 22777 در فهرست آثار ملی به ثبت  رسیده است.

 

انتهای پیام. / 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک