پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ویژه نامه محرم | کد خبر: ۲۸۲۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ساعت ۲۱:۰

گزارشی از مسیر عشق| اینجا همه چیز رنگ زندگی دارد

اینجا عمود 1120. همه چیز رنگ و بوی زندگی دارد. زائرانی از ملیت‌های مختلف رهسپار بارگاه حسینی هستند و جمعیتی بسیج شده‌اند تا خدمات مناسبی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.
گزارشی از مسیر عشق| اینجا همه چیز رنگ زندگی دارد,

خبرگزاری فارس استان سمنان- موکب رسانه‌ای فجر: عمود 1120 در مسیر نجف به کربلای معلی یکی از پرمخاطب‌ترین عمودهای مسیر راهپیمایی اربعین محسوب می‌شود.

موکب و استراحتگاه خدام‌الحسین (ع) و خدمات مختلف برای زائران شرکت‌کننده در این آیین عبادی در کنار برنامه‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی و رسانه‌ای، این عمود را از موقعیتی خاص در مسیر برخوردار ساخته است.

موکب رسانه‌ای فجر و تولیدات مختلف رسانه‌ای در این عمود خود شاهد اهمیت عمود 1120 در مسیر بوده و توجه ویژه به خدمات موردنیاز زائران از دیگر موارد اهمیت این عمود است.

خیمه خدمات زائر به‌واسطه ارائه خدمات تعمیرات کالسکه و ویلچر، خدمات کفاشی و تعمیرات کفش، تعمیرات تلفن همراه و ارائه خدمات خیاطی یکی از پرترددترین چادرهای مسیر است.

حضور یک تیم ۶ نفره تعمیرکار کالسکه با همکاری داوطلبانه اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران بزرگ، یک تیم پنج نفره کفاشی، چهار تعمیرکار جوان و فعال در حوزه تلفن همراه و تعمیرات کفش و ۶ نفره خیاطی این خیمه را به بازاری پرجنب و جوش تبدیل کرده است.

صدای چرخ خیاطی، غژغژ دلر و کوبیده شدن چکش بر روی فلز در میان انبوه همهمه مراجعان شرکت‌کننده در راهپیمایی از شور و حال عجیب این خیمه حکایت دارد.

فعالیت 43 پاکبان شهرداری سمنان در نجف اشرف

در ایام اربعین حسینی، 35 موکب استان سمنان به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند و موکب پاکبانان شهرداری سمنان فعالیت خود را در صحن فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف آغاز کرد.

مسؤول این موکب گفت: نیروهای این موکب وظیفه تأمین نظافت کل این صحن را بر عهده دارند.

دیانی افزود: این نیروها تا دو روز قبل از اربعین حسینی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این موکب، 43 نفر از نیروهای شهرداری سمنان حضور و فعالیت دارند.

بذر محبت بکاریم

کودکان امروز عراقی همسایگان فردای ایران اسلامی هستند که باید مهربانی را به آنان هدیه کرد.

در گوشه گوشه راهپیمایی اربعین به‌ویژه حاشیه مسیر حرکت، کودکان معصوم عراقی با پاهای برهنه و لباس‌های سیاه جلب توجه می‌کنند.

کودکانی که فردای کشور عراق را خواهند ساخت. تقسیم مهربانی با این چشم‌های مهربان بی‌شک فردایی بهتر و صمیمی‌تر را برای شیعیان دو کشور به ارمغان خواهد داشت؛ پس بذر محبت بکاریم تا میوه دوستی برداشت کنیم در فصل بارش مهربانی.

5 ساعت تولید برنامه رادیویی و تلویزیونی

هم‌زمان با نخستین روزهای راهپیمایی اربعین، فعالیت حرفه‌ای موکب رسانه‌ای فجر با تولید و پخش پنج ساعت برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی به‌صورت رسمی آغاز شد.

علی مهرزاد، مدیر موکب رسانه‌ای فجر گفت: با هدف انعکاس هر چه بیشتر ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین حسینی، موکب رسانه‌ای فجر تولیدات خود را در قالب برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی شروع کرد.

وی افزود: 2.5 ساعت برنامه تلویزیونی برای شبکه‌های سلامت، سپهر، شبکه استانی سمنان، رضوی، تبریز و تیوا در کنار 2.5 ساعت برنامه رادیویی ماحصل پخش تولیدات روز نخست را شامل می‌شود.

تولید کلیپ، دوربین مخفی، گزارش‌های مردمی، تصویر، عکس نوشت و موشن گرافیک از دیگر تولیدات این موکب رسانه‌ای است.

تاول‌هایی که دردسرساز می‌شوند

دکتر محمدجواد ثاقب‌حسینی، یکی از پزشکان مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین، رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌منظور سلامت زائران در مسیر اربعین را امری ضروری دانست.

این پزشک داوطلب با اشاره به اینکه تاول پای زائران عمده‌ترین دلیل مراجعه زائران به موکب‌های هلال‌احمر است، گفت: زائرانی که در طول مسیر با این مشکل مواجه شدند تاول‌ها را نترکانند و دراز کشیده پاهایشان را کمی از سطح زمین بالاتر قرار داده و برای مدتی استراحت کنند.

ثاقب‌حسینی افزود: در صورت بزرگ بودن تاول و در دسترس نبودن پزشک بهترین اقدام شست و شوی مرتب پاهاست؛ در این مواقع بهتر است یک سوزن سر داغ را از تاول عبور داده و انتهای آن را گره زده و در کف پا یک گاز استریل متصل به بتادین حائل کنید.

این پزشک با بیان اینکه زائران اربعین حتی‌المقدور شب حرکت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند، ادامه دهد: به دلیل آلودگی بیش‌ازحد هوا تا حد امکان از آوردن کودکان پرهیز شود.

این پزشک عمومی به زائران توصیه کرد: قبل از حرکت واکسن مننژیت تزریق و سعی کنند در ساعت گرم روز حرکت نکنند.

وی با اشاره به اینکه زائران حتماً باید از آب‌های درپوش دار و بهداشتی استفاده کنند، ادامه داد: شستن مکرر دست‌ها فراموش نشود و زائران از غذاهای مانده استفاده نکنند و سعی کنند آب کلرینه به همراه داشته و چند قطره در آب آشامیدنی خود بچکانند.

ثاقب‌حسینی استفاده از ماسک را به دلیل آلودگی هوا مورد تأکید قرار داد و افزود: زائران اربعین در صورت بروز مشکل و گرمازدگی به مراکز هلال‌احمر مراجعه کنند.

حضور عزادارانی با ملیت‌های مختلف

اینجا عمود 1120 در کنار تمام خدمات فرهنگی و رسانه‌ای، پر از همهمه زندگی روزمره و بازارگردی همسان بازارهای سنتی ایران است.

حضور عزاداران با ملیت‌های مختلف ایرانی، عراقی، مالایی، افغانی، پاکستانی، آلمانی و سایر ملیت‌ها با ویژگی و زبانی مشترک از جنس اسلام به ویژگی شیعه و خاصه عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این خیمه از ویژگی‌های دیگر خیمه خدمات در عمود 1120 در ۱۵ کیلومتری کربلاست.

اینجا در عمود 1120 همه چیز رنگ و بوی زندگی دارد.

انتهای پیام/2249/م/و

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک