جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس حوادث | کد خبر: ۲۸۲۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ساعت ۱۹:۳۱

عکس| طوفان «هاگیبیس» در ژاپن ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت

طبق گزارش یک رسانه ژاپنی، طوفان سهمگین «هاگیبیس» در این کشور دستکم ۷ کشته ،۱۵ مفقود و حدود ۱۰۰ زخمی بر جا گذاشته است.

عکس| طوفان «هاگیبیس» در ژاپن ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت,

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت یک روز از رسیدن طوفان هاگیبیس به توکیو پایتخت ژاپن، رسانه‌های محلی در این کشور از افزایش تعداد کشته‌ها، مفقودان و زخمی‌های طوفان خبر دادند.

اداره هواشناسی ژاپن روز شنبه (دیروز) در پی وقوع طوفان هاگیبیس که شدت آن از سال ۱۹۵۸ میلادی بی‌سابقه بوده است، هشدار سطح ۱۲ را برای برخی شهرها از جمله توکیو پایتخت اعلام کرد. پیشتر در خبرها آمده بود این طوفان که وزش باد و بارش‌های شدید را به‌دنبال داشته، موجب رانش زمین و طغیان رودها شده است.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن امروز (یکشنبه) گزارش داد که در نتیجه این طوفان حداقل ۱۹ نفر کشته، حدود ۱۰۰ تن زخمی و ۱۶ نفر مفقود شده‌اند.

این رسانه ژاپنی، آمار کشته، زخمی و مفقودان طوفان هاگیبیس را به نقل از اطلاعات نیروهای امدادی و مقام‌های دولتی منتشر کرده است. اما «یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن آمار رسمی را ۷ کشته و ۱۵ مفقود اعلام کرده است.

نیروهای امدادی در مناطق مرکزی، شرقی و شمال شرقی ژاپن در تلاش برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند و وزارت دفاع ژاپن هم حدود ۲۷ هزار نفر از پرسنل خود را برای کمک‌های امدادی بسیج کرده است.

شهر «ناگانو» در مرکز ژاپن با بیشترین حجم خرابی‌ها مواجه شده است و طوفان به همراه سیل در این منطقه سبب شده که ارتفاع آب در برخی بخش‌های مسکونی به 5 متر برسد.

مقام‌‎های دولت ژاپن از حدود شش میلیون نفر از ساکنان جزیره «هونشو» خواسته بودند که منطقه را تخلیه کنند. ایستگاه‌های قطار، مترو و فرودگاه‌ها در بخش‌های زیادی از ژاپن از جمله این جزیره در روزهای شنبه و صبح یکشنبه (به وقت محلی) تعطیل شده بودند.

مقام‌های ژاپن برای مناطقی از توکیو و مناطق مرکزی و شرقی ژاپن هم پیشنهاد تخلیه صادر کرده بودند، اما امروز یکشنبه این هشدار تخلیه برداشته شد.

وزارت «حمل و نقل، گردشگری، زیرساخت و سرزمین» ژاپن اعلام کرد که حداقل ۴۸ مورد رانش زمین و گل و لای ناشی از سیل در ۱۲ بخش حادث شده و ۹ رودخانه طغیان کرده‌اند.

فرودگاه «هانِدا» در توکیو و اغلب خطوط قطار «شینکاسن» که روز گذشته در نتیجه طوفان بسته شده بودند، امروز باز شدند البته هنوز هم بسیاری از پروازها به مقصد هاندا و از هاندا به دیگر مناطق لغو هستند. خطوط متروی پایتخت هم همچنان تعطیل هستند.

برخی رسانه‌های ژاپنی هم خبر دادند که برق حدود ۴۲۵ هزار منزل مسکونی در نتیجه طوفان قطع شده است.

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن روز گذشته بعد از تشکیل جلسه اضطراری کابینه برای بررسی طوفان گفت: «دولت هر کاری که در توانش باشد برای همکاری با سازمان‌های مربوطه به منظور احیای هر چه زودتر خدمات رسانی (به ساکنان مناطق آسیب دیده) انجام خواهد داد».

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک