جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ساعت ۹:۱۸

دو متهم به گچکاری مدرسه و کاشت نهال در شهرستان فاروج محکوم شدند

رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ فاروج با اشاره به اجرای احکام جایگزین حبس در این شهرستان گفت: دو متهم در شهرستان فاروج بجای تحمل حبس در زندان، محکوم ‌به گچ کاری مدارس این شهر و کاشت نهال در فضای عمومی شهر شدند.
دو متهم به گچکاری مدرسه و کاشت نهال در شهرستان فاروج محکوم شدند,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، سید رضا علوی مطلق، رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ فاروج اظهار کرد: هدف از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تاثیر قرارگرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، است.

علوی مطلق تصریح کرد: بی‌شک ماحصل سال‌ها تجربه و کار در دستگاه قضایی به ما آموخته است که هیچ‌گاه مجازات حبس نمی‌تواند منظور و حقیقی مقنن و مقام مجری احکام این‌چنینی را به نحو مطلوب برآورده کند، مگر در موارد خاص و چه‌بسا این قسم از مجازات مشدد هزینه‌های مادی و  معنوی عدیده‌ای را برای نظام و حاکمیت و خود فرد و خانواده‌اش و مهم‌تر از آن جامعه انسانی در برداشته باشد.

وی با تبیین بایسته‌های مجازات‌های جایگزین حبس خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس چنانچه در سازوکار اجرایی و به‌ بیان‌دیگر فرآیند صدور تا اجرا به سرانجام مناسبی ختم شود می‌تواند تاثیرات مثبت و سازنده قابل ‌توجهی داشته باشد.

رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ فاروج در خاتمه به دو نمونه از احکام صادر شده جایگزین حبس در شهرستان فاروج اشاره کرد و گفت: یک قاضی فاروجی متهمی را به اتهام تمرد نسبت به مأمورین در حین انجام وظیفه به جای مجازات یک سال حبس تعزیری به تهیه و تحویل دویست اصله نهال جهت کاشت در حاشیه معابر عمومی پارک های سطح شهر فاروج به شهرداری این شهرستان محکوم و متهمی دیگر را به اتهام سرقت از صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) بجای مجازات شش ماه حبس و پنجاه ضربه شلاق تعزیری به ده روز کار در امور بنایی و گچ کاری مدارس و آموزش ‌و پرورش شهرستان فاروج محکوم کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک