جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ساعت ۱۳:۲۸
در گفتگو با عصراترک تعریف شد؛

روایت گوشه ای از خاطرات فرمانده انتظامی خراسان شمالی از ۳۷ خدمت/حمله اشرار به اتوبوس ها در مناطق مرزی سیستان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با روایت گوشه ای از خاطرات خود در مناطق عملیاتی کشور گفت: هر چند بسیاری از نیروهای مسلح در مناطقی با شرایط سخت خدمت می کنند، با این وجود این نیروها برای خدمت به وطن سرازپا نمی شناسند.
روایت گوشه ای از خاطرات فرمانده انتظامی خراسان شمالی از 37 خدمت/حمله اشرار به اتوبوس ها در مناطق مرزی سیستان,

به گزارش عصر اترک، روز گذشته سردبیر و خبرنگاران عصر اترک در محل دفتر فرمانده انتظامی خراسان شمالی با سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان نشستی صمیمی داشت و با تبریک هفته ناجا به تلاش ها، زحمات و خدمات شبانه روزی نیروی انتظامی استان در زمینه برقراری امنیت پایدار در استان خسته نباشید و خدا قوت عرض کردند و در این نشست پای صحبت های سردار مظاهری از 37 خدمت در این مجموعه و روایت خاطرات او از مناطق عملیاتی که حضور داشتند، نشستند.

سردار علیرضا مظاهری در این دیدار و نشست صمیمانه، در ابتدای صحبت خود، مردم و اصحاب رسانه را سرمایه های اجتماعی بسیار خوب برای نیروی انتظامی برشمرد و گفت: امنیت، تولید اجتماعی است و این طور نیست که نیروی انتظامی به تنهایی بتواند از عهده این مسئولیت برآید بلکه نیروهای مسلح، سازمان ها، مردم و رسانه در کنار یکدیگر می توانند پیام آور امنیت باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها با شفاف سازی و انتقاد سازنده همچنین مطالبه گری به موقع کمک می کنند که تمامی مسئولان از جمله در حوزه نیروی انتظامی آنطور که شایسته مردم خوب نظام جمهوری اسلامی است، پاسخگو و کارگشای مشکلات مردم باشند، عنوان کرد: توفیق خدمت در نیروی انتظامی که نصیب بنده و همکارانم در این مجموعه شده به برکت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران و رزمندگانی بوده است که برای حفظ امنیت این کشور با عشق بازی جان خود را نثار کردند.

وی در ادامه گفت: همکاری و همراهی رسانه با زبان گویا، قلم رسا و دوربین خود با نیروی انتظامی در زمینه اطلاع رسانی، ارائه آموزش ها و هشدارهای لازم به مردم و بطن جامعه کمک می کند تا همیشه فرهنگسازی در سطح جامعه جاری و امنیت پایدار در کشو و استان برقرار باشد و بار آسیب های اجتماعی در جامعه کاسته شود.

وی همچنین عنوان کرد: همیشه گفته ام که شفاف سازی و انتقال سریع مطالب به مردم همینطور محرم دانستن اصحاب رسانه نیز کمک می کند تا با آگاه سازی به مردم، امکان بهره برداری جانب گرایانه مغرضان از اتفاقات را بگیریم.

سردار مظاهری در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این سوال که چند ساعت از یک شبانه روز را صرف کار می کنید؟ گفت: وقتی به ایثارگری های جانبازان، رزمندگان و شهدا و خانواده های آنان نگاه می کنم در مقابل این جان نثاری ها، خدمتی که ما در نیروی انتظامی انجام می دهیم را چیزی نمی بینم.

وی افزود: به عقیده من برای نیروی انتظامی ساعت برای انجام خدمت معنا ندارد و بچه های نیروی انتظامی اغلب تا پاسی از شب را کار می کنند.

وی درباره انتقال تجربیات دوران خدمت خود به نسل جوان در نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: دوران خدمت 30 ساله ام تمام شده و الان در سی و هفتمین سال خدمتم هستم که به قول معروف عمر انقلابی ام را طی می کنم.

فرمانده انتظامی استان افزود: البته دو سال از دوران خدمتم را در سپاه سپری کردم و پس از آن در نیروی انتظامی خدمتم را ادامه دادم که بنده طی این سالها همکارانی داشتم که آنچنان خالصانه خدمت می کردند که پشت سر آنان نماز می خواندم و به عقیده من آنان نیروهایی گمنام هستند.

وی در ادامه گفت: اما درباره مکتوب کردن تجربیاتم هم باید بگویم که یک سالی است که برای مکتوب کردن تجربیات 37 ساله خدمتم برای نسل جوان و آینده ناجا تصمیم گرفته ام اما هنوز آن را انجام نداده ام و البته قرار شده است که دفتر تحقیقات علمی و کاربردی ناجا زحمت بکشد که با انجام مصاحبه ها، تجربیات کاری ام را منتشر کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از بازنشستگان ناجا هم درخواست کرده ام و گفته ام که حتما تجربیات دوران کاری خود را مکتوب و منتشر کنند.

سردار علیرضا مظاهری در این نشست صمیمی همچنین به گوشه ای از خاطرات خود از دوران خدمت خود در مناطق عملیاتی به ویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان آنهم در دوران ناامنی اشرار گروه عبدالمالک ریگی گریزی زد و تعریف کرد: دوره ای از خدمتم در استان سیستان و بلوچستان همزمان با راهزنی ها و تهاجمات اشرار دارو دسته عبدالمالک ریگی در استان بود که در کنار سایر همکاران نیروی انتظامی خدمت می کردم و البته طی این مدت خانواده ام هم در این استان همراه من زندگی می کردند.

وی گفت: در این دوره از خدمتم صحنه های عجیبی را دیدم، شاهد بودم که راهزنان راه می بستند و اتوبوس های حامل زن، بچه و مرد را در کنار مرز پیاده می کردند و با رعب و وحشتی که ایجاد کرده بودند هر آنچه را که مسافران داشتند را از آنها می گرفتند و مسافران ناله و ضجه می کردند و ما که صدای ناله های آنها را می شنیدیم از این شرایط خیلی ناراحت می شدیم، بارها در تقابل با آنها اتفاق افتاد که نیروی انتظامی در کمین این اشرار و راهزنان افتاد اما خوشبختانه در حال حاضر امنیت در این استان برقرار است.

وی افزود: به یاد دارم که در عملیات گشت زنی نیروی انتظامی در کویر سیستان و بلوچستان، بچه راه را گم کرده بودند که بنده و عده ای دیگر که برای پیدا کردن آنها به دنبالشان رفتیم از هلی کوپتر می دیدیم که بخاطر گرمای هوا عده ای از آنان در طول مسیر افتاده بودند و فقط دو نفر راه می رفتند که خوشبختانه توانستیم آنها را با هلی کوپتر نیروی هوایی چابهار انتقال دهیم که در این اتفاق دیدم یکی از نفرات نجات یافته وقتی پوتین و جوراب خود را از پایش درآورد، بخاطر دمای بالای هوا پوست پایش کنده شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی عنوان می کند : بسیاری از پرسنل نیروی انتظامی و نیرو های مسلح در شرایط بسیار سختی خدمت کرده اند و خدمت می کنند که حتی عده ای شهید شده اند، با این وجود، نیروهای مسلح برای خدمت به مردم و وطن سرازپا نمی شناسند.

سردار مظاهری در پایان اظهار کرد: مردم شایسته خدمت و احترام هستند چون مردم این سرزمین برای حفظ نظام کم نگذاشته اند و اگر نقصی هم هست از ما مسئولان است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک