جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ساعت ۱۳:۴۴
امام جمعه آشخانه :

مسئولان برای رفع وابستگی کشور قیام کنند

امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه مسئولین کشور نباید چشم امیدی به غیر داشته باشند، گفت: مسئولین کشور برای رفع وابستگی کشور به کشورهای خارجی قیام کنند و بدانند که نژاد فارس و عرب از مردم اروپا و آمریکا و روسیه چیزی کم ندارد.
مسئولان برای رفع وابستگی کشور قیام کنند,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بر سبزپوشان حافظ امنیت کشور، گفت: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت مردم، تاکنون 13هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با قدردانی از زحمات تمام بخش های خدمت رسان در نیروی انتظامی، اظهار کرد: ملت قدرشناس جمهوری اسلامی همیشه قدردان زحمات شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی خواهند بود.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به قطع شدن یارانه برخی از افراد در ماه اخیر، تاکید کرد: مسئولین باید بررسی کنند که مبادا یارانه افراد نیازمند قطع شده باشد.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید به توان داخل کشور تکیه کنیم، گفت: مسئولین توجه داشته باشند که مبادا اسیر وسوسه های سیاست بازان غرب و شرق شده و به سمت چپاولگران بین المللی سوق پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین کشور باید یأس را از خود دور کرده و چشم امیدی به غیر نداشته باشند، ادامه داد: مسئولین کشور باید با اراده و مصمم، برای رفع وابستگی کشور به کشورهای خارجی قیام کنند و بدانند که نژاد فارس و عرب از مردم اروپا و آمریکا و روسیه چیزی کم ندارد.

احمدزاده تصریح کرد: حتی اگر تحریم ها برداشته شود ولی مشکلات اقتصادی حل نشود، باز هم بخش اعظم مشکلات کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برخی از مسئولین کم کار می خواهند هزینه سو مدیریت خود را از حساب عزت کشور پرداخت کنند.

امام جمعه آشخانه گفت: نباید به دشمنانی که علیه جمهوری اسلامی اقداماتی از قبیل کودتا، ترور، پناه دادن به تروریست ها و منافقین، پشتیبانی از تجاوز صدام، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری،حمله به سکوهای نفتی و انواع تحریم ها برای زمین زدن کشور انجام داده اند برای حل مشکلات کشور دل بست.

احمدزاده تصریح کرد: ملتی که دارای نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص و باهوش، منابع و دخایر متنوع و غنی و همچنین برخوردار از فناوری است خواهد توانست مشکلاتش را با یک مدیریت صحیح حل کند.

وی با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی، که حداکثر نقش تحریم ها در اقتصاد کشور را  30 درصد عنوان کرده اند، اظهار کرد: 70 درصد دیگر راه حل مسائل داخلی است و حتی اگر بر فرض تحریم ها برداشته شود اما مشکلات مدیریت اقتصادی حل نشود بخش اعظم مشکلات کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به حضور هیئت ایرانی در اجلاس نیویورک، خاطرنشان کرد:  با وجود اینکه در یک جمع بندی کلی سفر هیئت ایرانی به نیویورک نمره قبولی می گیرد اما نمی توان به آن معدل خوب داد.

خطیب نماز جمعه آشخانه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران می توانست و می تواند یک سال برای این حضورها برنامه ریزی کند و سناریوی مختلف مواجهه را ترسیم نماید، گفت: برخی اتفاقات به وقوع پیوسته در این سفر نشان از حیرانی و عدم اقدام مناسب دیپلمات های ایرانی داشت.

وی ادامه داد: اگرچه سخنرانی رییس جمهور جزو سخنرانی های ارزشمند و قابل قبول وی در طول شش بار حضور او بود اما یکی از دو فراز از سخنان وی ابهام برانگیز بود.

احمدزاده با اشاره به سخنان رییس جمهور در سازمان ملل، گفت: آن بخش از سخنرانی آقای روحانی که بیان کردند برجام برای ایران و طرف های مقابل حداقل بوده، دارای ابهام است.

 امام جمعه آشخانه تاکید کرد: از نگاه ما برجام حداقلی نبوده چرا که ما تمام تعهدات خود را انجام دادیم و طرف اروپایی کوچکترین تعهدات خود را نیز عملی نکرده است.

وی با اشاره به همصدایی بی سابقه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در مطرح کردن وقیحانه خواسته خود در اجلاس نیویورک، گفت: واضح است که هدف اروپا عقب نشینی ایران بدون کاهش تحریم های آمریکا است.

احمدزاده در پایان گفت: آمریکا خیال می کرد با تمرکز بر فشار حداکثری، می توانند ایران را به زانو در آورند، اما دیدیم که حتی ملتمسانه نتوانستند با رییس جمهور ما در نیویورک ملاقات کنند.

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک