شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ساعت ۹:۳۳
در جلسه ستاد مدیریت بحران مانه و سملقان مطرح شد:

مانه و سملقان درجایگاه نخست جذب خسارات بحران قرار دارد / برخی مدیران کل به فکر مردم نیستند

مانه و سملقان درجایگاه نخست جذب خسارات بحران قرار دارد / برخی مدیران کل به فکر مردم نیستند
مانه و سملقان درجایگاه نخست جذب خسارات بحران قرار دارد / برخی مدیران کل به فکر مردم نیستند,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان صبح امروز رسول جهاندوست معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مانه و سملقان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به اینکه شهرک فرهنگیان آشخانه در مواقع بارندگی های شدید در معرض خطرسیل قرار دارد، رسیدگی به این مشکل را ضروری دانست و گفت: تا تخصیص بودجه و انجام عملیات زیربنایی، در حال حاضر باید یک سری اقدامات موقت انجام شود تا خسارات احتمالی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه از صندوق توسعه ملی برای آب منطقه ای اعتبار در نظر گرفته می شود، ادامه داد: تلاش می شود اعتبار لازم برای شهرک فرهنگیان از محل منابع آب منطقه ای تامین شود.

جهاندوست اجرای پروژه های آبخیزداری از قبیل درختکاری در بش دره را یکی از راه های پیشگیری از بحران در شهرک فرهنگیان آشخانه عنوان کرد و گفت: با انجام پروژه های آبخیزداری در بالادست، حجم ورودی آب به مسکن مهر آشخانه بصورت چشمیر کاهش خواهد یافت.

معاون فرماندار آشخانه از دستگاه های مربوطه در سطح شهرستان خواست تا نسبت به مرمت و بهسازی ابنیه ای که خسارت دیده اند مساعدت لازم را داشته باشند.

وی به روزرسانی و حصول اطمینان از سالم بودن تجهیزات مربوط به مقابله با بحران را ضروری دانست و تاکید کرد: باید ذخیره سازی انبارهای مدیریت بحران بررسی شود تا در رابطه با تامین مواد غذایی مناطق در مواقع بحران، کمبودی در شهرستان وجود نداشته باشد.

جهاندوست تامین آرد به مقدار کافی برای روستاها را از نکات ضروری درزمینه مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت متولی تامین آرد روستاها به مقدار لازم بوده و باید این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: آب منطقه ای شهرستان باید در رابطه با باز بودن مسیر تردد آب ها و مسیل ها اطمینان حاصل کند.

معاون فرماندار مانه و سملقان با اشاره به اینکه فرم های مربوط به اعلام خسارت از سوی دستگاهها و ادارات خیلی دیر به دست فرمانداری می رسد، خطاب به دستگاه ها خاطرنشان کرد: باید خود دستگاه های متولی به روستاییان اطلاع رسانی کنند که خود روستاییان نیز می توانند شخصا به دستگاه های مربوطه از قبیل جهاد کشاورزی ، بنیاد مسکن و فرمانداری مراجعه کنند و اعلام بروز خسارت کنند و منتظر دهیاری ها و شورا نمانند.

جهاندوست با اشاره به اهمیت رسیدگی به امور ایثارگران و رزمندگان، اظهار کرد: فرماندار مانه و سملقان چهارشنبه هرهفته را از ساعت 08:30  تا 11:30 به رسیدگی به امور ایثارگران اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مسئولین دستگاه ها و ادارات هم موظف هستند در طول هفته زمانی را برای ارتباط مستقیم با ادارات در نظر بگیرند.

در ادامه این جلسه محمودرضا معموری فرماندار مانه و سملقان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به بارندگی های شدید و سیل ابتدای امسال، گفت: این اتفاق باعث شد تا شناخت دستگاه ها نسبت به منابع و زیرساختهای شهرستان بیشتر شده و مسئولین مربوطه تجربه های اجرایی خوبی بدست آورند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات ناشی از بارندگی و سیل حساسیت بسیاری را در سطح استان و شهرستان ایجاد کرده و باعث توجه ویژه مسئولین به منطقه مانه و سملقان شده است، افزود: در همه زمان ها برای مقابله با سوانح طبیعی باید برنامه داشته باشیم و آموزش های لازم ارائه بشود.

فرماندار مانه و سملقان با اشاره به تعهد اداره راه و شهرسازی در رابطه با تکمیل پنج پروژه پل سازی در مسیر خرتوت، خاطرنشان کرد: متاسفانه شنیده شده که پیمانکار مربوطه تقاضای توقف قرارداد را داشته است.

معموری با تاکید بر اینکه فرمانداری توانسته است در اکثر حوزه ها، بالاترین میزان خسارت بحران را در استان به خود اختصاص دهد، گفت: از اختصاص بودجه خسارات بحران به شهرستان مانه و سملقان، رضایت نسبی داریم لذا از دستگاههای مربوطه انتظارمی رود نهایت ظرفیت خود را برای تحویل پروژه های خسارت خورده در برنامه زمانبندی شده به کار بگیرند و به صورت دائم روند پیشرفت پروژه ها را به فرمانداری گزارش بدهند.

وی با اشاره به تاخیر حضور برخی مدیران دستگاهها در جلسه ستاد مدیریت بحران، اظهار کرد: دستگاه های مختلف باید در کلیه مواقع آمادگی مقابله با بحران را داشته باشند چرا که ممکن است مانورهایی بدون اطلاع قبلی در سطح شهرستان برگزار شده تا سطح آمادگی دستگاه ها در مواقع بحران سنجیده شود.

معموری در پایان با اشاره به محدود بودن اعتبارات شهرستانی فرمانداری ها، گفت: برخی مدیران کل به فکر مردم نیستند چرا که خودشان به دنبال جذب اعتبارات ملی برای حوزه خود نرفته اند و از فرمانداری ها انتظار دارند که اعتبار ادارات شهرستانی را تامین کنند.

انتهای پیام / محمـدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک