جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ساعت ۱۹:۱۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی مطرح کرد:

هدف از برگزاری یادواره های شهدا، آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری یادواره های شهدا، آشنا کردن نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید شهدا، الگوی فرزندان ما قرار بگیرند چرا که دشمن سعی دارد فرزندان ما را بدنبال قهرمانان کاذب و الگوهای غلط منحرف کند.
هدف از برگزاری یادواره های شهدا، آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت است,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان سید عابس حسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در مراسم یادواره شهدای گرمک و دارالشهدا (چخماقلو) عابص حسینی، ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این مراسم یادواره شهدا، گفت: بدون اغراق باید به مردم این منطقه افتخار کنیم چرا که در زمان جنگ تحمیلی با وجود اینکه این منطقه در امنیت به سر می برد و از جنگ به دور بود اما باز هم مردانی از این دیار رفته و با ایستادگی در مقابل دشمن، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است

حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا در کشور، گفت: آمریکا با استفاده از جنگ نرم توانست شوروی سابق را که ابر قدرت زمان خود محسوب می شده و دارای بمب اتم بوده، از بین ببرد.

وی ادامه داد: آمریکا با بهره گیری از برنامه رادیویی به هفده زبان زنده دنیا توانست علیه کمونیست حرف زده و به ذهن مردم آنجا القا کند که بلوک غرب و آمریکا، بهشت گمشده مردم شوروی است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان شمالی با بیان اینکه خیلی ها دلشان می خواهد حرفی از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی زده نشود، تصریح کرد: در دفاع مقدس علی رغم اینکه رئیس جمهور کشور هم به خیانت کرد، اما یک وجب خاک کشور کم نشد و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شد.

حسینی با تاکید بر اینکه رمز این اقتدار، وجود فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی بوده است، ادامه داد: انتظاری که خداوند در قرآن از بندگان دارد؛ این است که در مقابل کفار مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در هر حوزه ای تفکر مقاومت ایجاد شود توطئه دشمنان خارجی و داخلی با تاسی از شهدا خنثی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن از تفکر جهادی و مقاومت می ترسد، گفت: عوامل دشمن با بیان این شبهه که  شهیدان مرده اند و باید فراموششان کنیم به دنبال جایگزین کردن فرهنگ دنیاطلبی، مصرف گرایی به جای فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی با اشاره به آن جمله معروف که چون واقعه غدیر را فراموش کردیم، 60 سال بعد حسین (ع) در عاشورا به مسلخ رفت، گفت: امروز اگر یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس را مطرح نکنیم، در آینده جمهوری اسلامی را به آدمکشی و جنگ طلبی متهم خواهند کرد.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری یادواره های شهدا، آشنا کردن  نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید شهدا، الگوی فرزندان ما قرار بگیرند چرا که دشمن سعی دارد فرزندان ما را بدنبال قهرمانان کاذب و الگوهای غلط منحرف کند.

انتهای پیام / محمدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک