چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۰:۲۵
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی:

نقشه گردشگری ایوب آماده شد/الزام شهرداری بجنورد به تعیین تکلیف معارضان مجموعه گردشگری مفخم

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: نقشه گردشگری منطقه ایوب تهیه شده است و طرح آن در قالب بسته سرمایه گذاری به همایش ملی سرمایه گذاری که در بجنورد برگزار خواهد شد، ارائه می شود.
نقشه گردشگری ایوب آماده شد/الزام شهرداری بجنورد به تعیین تکلیف معارضان مجموعه گردشگری مفخم,

رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با تاکید بر این نکته که منطقه ایوب شهرستان بجنورد از ظرفیت بسیار خوب گردشگری از جمله چشمه آب گرم برخوردار است، اظهار کرد: متاسفانه تا به کنون از این ظرفیت گردشگری به درستی بهره برداری نشده است.

رجب زاده همچنین افزود: دستگاه های اجرایی ذی ربط و مردم در این منطقه بدون برنامه اقدامات پراکنده ای را انجام دادند.

وی با تصریح بر این مطلب که بخشی از اراضی این منطقه به نام اداره کل اوقاف استان ثبت شده است، عنوان کرد: اوقاف را مکلف کردیم تا مشاوری را انتخاب و نسبت به تهیه طرح برای سایت گردشگری-زیارتی این منطقه اقدام کند که این اقدامات انجام شد و دفتر فنی سازمان اوقاف استان کلیات این طرح را مصوب کرد.

وی اعلام کر: اخیرا نقشه های این طرح شامل جانمایی فضاهای اقامتگاهی، کمپینگ ها، رستوران، فضاهای تجاری و معابر به استان تحویل شد.

رجب زاده در ادامه با بیان اینکه اجرای آن مستلزم صرف اعتبار ویژه ای است، گفت: دولت نمی تواند اعتبارات اجرای این طرح گردشگری-زیارتی را بپردازد بنابراین باید سرمایه گذار جذب شود.

وی افزود: در نیمه دوم سال جاری در استان همایش ملی سرمایه گذاری را برگزار خواهیم کرد که در ای همایش این طرح را به عنوان یک بسته سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارائه خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره بنای تاریخی عمارت و آیینه خانه مفخم در شهر بجنورد نیز اعلام کرد: طرح جامع این پروژه گردشگری تهیه شده است که در حال حاضر منتظر سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور به استان خراسان شمالی هستیم تا در صورت امکان اجرای این طرح گردشگری را به شرکت های گردشگری واگذار شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف ملک های معارض در این گردشگری عنوان کرد: با شهرداری بجنورد گفت و گو کرده ایم تا زمین یا آپارتمان معوض به مردم ساکن در این منطقه واگذار کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک