شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ساعت ۸:۳۶
به دلیل نگرانی از پرداخت اقساط و شبهه در سود وام‌های بانکی ،

جرگلانی ها از دریافت تسهیلات مسکن ویژه سیل زدگان استقبال نمی کنند

بخشدار جرگلان از استقبال کم اهالی جرگلان از تسهیلات  بنیاد مسکن ویژه آسیب دیدگان سیل وبارندگی در این شهرستان خبر داد.
 جرگلانی ها از دریافت تسهیلات مسکن ویژه سیل زدگان استقبال نمی کنند,

پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان در گفتگو با خبرنگارعصر اترک اظهارکرد: در زمان بارندگی در رازوجرگلان سه هزار واحد مسکونی و در بخش جرگلان یک هزار و 800 منزل آسیب دیده بود که همه آنها شامل دریافت تسهیلات بنیاد مسکن شده بودند که تاکنون تنها ۳۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات و بازسازی اقدام و شروع به کار کرده اند   .

وی ادامه داد: بیشترین استقبال کنندگان در روستاهای مزارلق و کلاته بهار و در شهر یکه سعود بوده است که در حال ساخت آن هستند و در بقیه روستا بسیار کم در حال انجام است .

نجاهی علت این مشکل را چند مورد عنوان کرد که شامل، توجیه نشدن مردم و داشتن ذهنیت قبلی از گرفتن وام، حرام دانستن دریافت وام در بین آنان با این تفکر که این تسهیلات مشکل شرعی دارد و برای گرفتن آن احتیاط می کنند .

بخشدار جرگلان قرار گرفتن برخی از منازل تخریب شده و نیاز به بازسازی در خارج از طرح هادی روستاها عنوان کرد و گفت: طبق مقررات بنیاد مسکن، منازل بازسازی شده و یا تازه ساخت باید در داخل طرح هادی باشند که در این مورد نیز ما مشکلات زیادی در سطح بخش داریم .

وی همچنین به موردی بعدی برای استقبال نکردن اهالی جرگلان از تسهیلات بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و گفت: برخی خانواده ها نیز نگران بعد از گرفتن تسهیلات هستند یعنی نگران پرداخت اقساط آن می باشند که دلیل آن نیز نبود شغل و کار دائمی و مناسب است که باعث می شود افراد نگران پرداخت تسهیلات باشند .

وی گفت: در صورتی که برخی افراد از دریافت تسهیلاتکناره گیری کنند، افراد درخواست کننده دیگر منازل آن ها آسیب کمتری دیده بود، جایگزین می شود .

گفتنی است در بارش های نوروز سال ۹۸ تعداد سه هزار واحد مسکونی و همچنین چندین مورد خسارت در بخش های مختلف از جمله راههای ارتباطی، زیرساخت ها و ... در رازوجرگلان و بخصوص جرگلان به وجود آمد که جهت بازسازی منازل بنیاد مسکن تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با ۱۵ میلیون تومان بلاعوض و به همراه ۱۶۰ پاکت سیمان برای بازسازی منازل در نظر گرفته است.

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1398/07/01
0
0
فقط سیاه بازی و دروغ - یک ماه بیشتر پی خانه را آماده کردیم ولی از پیمانکار و .... اصلا خبری نیست. هر یک ماه یکبار تماس می گیرند مدارک بیارید . بی نتیجه
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک