سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ساعت ۷:۴۶

افتتاح جام ولایت اصحاب رسانه؛ تلاش برای برپایی المپیاد ورزشی ویژه اصحاب رسانه

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران از تلاش برای برپایی المپیاد ورزشی با ۱۰ رشته ویژه اهالی رسانه خبر داد.
افتتاح جام ولایت اصحاب رسانه؛ تلاش برای برپایی المپیاد ورزشی ویژه اصحاب رسانه,

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛  مراسم افتتاحیه دومین دوره جام ولایت، مسابقات فوتسال رسانه‌ها با حضور جمعی از اهالی رسانه و خانواده‌ شهید افشار، خانواده زنده‌یادان میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی در محل این فرهنگ سرا برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، محمد عزیزی دبیر اجرایی این مسابقات اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم با حمایت بانک ملت و مشارکت فرهنگ سرای رسانه و دیگر ارگانها، نخستین دوره این مسابقات را برای اهالی رسانه برگزار کنیم. بازتاب خبری این مسابقات نشان می‌داد که این برنامه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در نخستین دوره، بیش از 48 تیم ثبت‌نام اولیه داشتند که بعد از بررسی مدارک، 40 تیم در مسابقات حضور پیدا کردند، 2-3 ماه درگیر بازی‌ها بودیم و بازتاب بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: باید اشاره کنم که آقای صابریان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بانک ملت به همراه خانواده بانک ملت توجه ویژه‌ای به اصحاب رسانه دارند و ما هم از این حمایت ایشان استفاده کردیم تا دومین دوره مسابقات هم با حمایت ایشان برگزار شود. تلاش کردیم تا این دوره را به صورت تخصصی‌تر برگزار کنیم و به همین دلیل به دنبال کیفیت رفتیم. البته در این دوره نیز بیش از 40 تیم برای جام ولایت شرکت کردند اما با فیلترهایی که گذاشته شد، تلاش کردیم تنها اصحاب رسانه در این مسابقات شرکت کنند و با این فیلترها 24 تیم موفق شدند ثبت‌نام قطعی را انجام بدهند. این مسابقات چند روز پیش قرعه‌کشی شد و امروز هم افتتاحیه دومین دوره این مسابقات برگزار می‌شود. پس از این مراسم، مسابقات در زمین فوتسال چند منظوره فرهنگسرای رسانه آغاز می‌شود و تا هفته اول مهر ماه مسابقات فینال را برگزار خواهیم کرد و برگزیدگان مشخص خواهند شد.

عزیزی تاکید کرد: برای وزین‌تر کردن مسابقات، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را هم به عنوان حامی برگزار کننده مسابقات وارد کردیم هم‌چنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای رسانه امکانات خود را در اختیار ما قرار دادند و البته انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به عنوان متولی برگزارکننده مسابقات حضور دارد. در کنار این‌ها، بانک ملت به عنوان اسپانسر مالی حضور دارند و کمک می‌کنند این مسابقات با بهترین کیفیت برگزار شود.

وی یاد شهدای رسانه و افرادی که در این راه جان خود را از دست دادند، گرامی داشت و گفت: وقتی صحبت از اهالی رسانه می‌شود، یاد کسانی می‌افتیم که امروز جایشان در بین ما خالی است. این مسابقات را به عنوان بهترین فرصت غنیمت شمردیم تا در این مراسم افتتاحیه یاد و خاطره‌شان را گرامی داریم و از خانواده‌هایشان تجلیل کنیم. یاد شهید علیرضا افشار که در هواپیمای C_130 حضور داشتند را گرامی می‌داریم و هم‌چنین یاد و خاطره زنده‌یادان میلاد حجت‌الاسلامی، حسین جوادی که در حادثه سقوط هواپیما در کوه‌های آلپ جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم. چندی پیش، مهدی نفر را در یک سانحه رانندگی از دست دادیم و مهدی شادمانی نیز اخیرا به دلیل سرطان جان خود را از دست دادند. یاد همه این دوستان را گرامی می‌داریم.

در بخش بعدی برنامه، صابریان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بانک ملت گفت: در عصر ارتباطات، اهمیت رسانه‌ها صدچندان است و در عصر حاضر، بدون حضور رسانه‌ها هیچ ارتباطی رخ نخواهد داد. ما در بانک ملت به این نقطه رسیدیم که اهمیت رسانه‌ها در امور اقتصادی و بانکی استراتژیک است و البته تعامل خوبی با رسانه‌ها داریم. آقای دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت تاکید زیادی بر اهمیت رسانه‌ها و تعامل با آنان دارند و همیشه حمایت ویژه‌ای از اهالی رسانه داشته‌اند. ما تاکنون 3 جلسه گرامیداشت اصحاب رسانه را در بانک ملت داشتیم و انشاالله در مراسم اختتامیه کلیپی را در خصوص اهمیت رسانه رونمایی خواهیم کرد که تولیدی خودمان است و در آن به این مراسمات گرامیداشت نیز اشاره شده است.

وی ادامه داد: دوستان سال گذشته پیشنهاد دادند که جام رسانه و ولایت را در حوزه فوتبال داشته باشیم تا بهانه‌ای شود این عزیزان را در کنار هم قرار بدهیم. مطمئنا پیوند ورزش با رسانه پیوند مقدس و مهمی است. خوش حالیم که در جام دوم نیز افتخار میزبانی این مسابقات در کنار انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و مشارکت فرهنگ سرای رسانه را داریم. امیدواریم که بتوانیم با تمام مقدورات خود از این قشر فرهنگی و فاخر جامعه‌مان حمایت کنیم.

پدر میلاد حجت‌الاسلامی که یکی از مهمانان این برنامه بود در سخنانی گفت:‌ باید بگویم تا قبل از فوت پسرم، میلاد هیچ اعتقادی به معجزه نداشتم، اما اتفاقاتی که برای ما در این زمینه رخ داد، معجره بود. پسرم، 4 سال و نیم پیش در هواپیما جان باخت در حالی که همه مسافران به مدت 2-3 دقیقه می‌دانستند که هواپیما با سرعت 900 کیلومتر بر ساعت در حال وارد شدن به کوه‌های آلپ است. این اتفاق یک جنایت است. جالب است بدانید که در آن هواپیما از کودک در درون شکم مادر داشته‌این تا پیرترین فرد که 45 سال داشته است. در حقیقت مسافران هواپیما همگی جوان بوده و از 18 کشور دنیا بودند. دو روز بعد که به آن‌جا رفتیم، دیدیم که کمیته بحران آن‌جا همه چیزها را برای همه افراد پیش‌بینی کرده بود.

وی گلایه‌های خود را از مسئولان مطرح کرد و گفت: اکنون 4 سال و نیم از آن ماجرا گذشته است اما تا به امروز هیچ مسئولی درخانه ما را نزده است و هیچ مسئولی پیش ما نیامده است. ما مشکل وکیل داشتیم و از وزارت خارجه و چند دستگاه دیگر درخواست کمک داشتیم که هیچ اهمیتی داده نشد. جالب است بدانید که مسافران دیگر کشورها که در هواپیمای سقوطی حضور داشتند،مسئولین‌شان به خانواده‌های آنان رسیدگی می‌کرد اما مسئولان ما هیچ رسیدگی به ما نداشتند و البته توقعی هم نداریم. باید در مورد معجزه بگویم که مسئول آن منطقه پیش ما آمد و گفت من 7 مزار دارم که 6 تای آن برای خودم، همسرم، دو دخترم و دو دامادم است. در حقیقت، قبر هفتم صاحب نداشت و آن را به میلاد شما می‌دهم. بنابراین میلاد من تنها کسی است که در آن‌جا سنگ مزار دارد و بقیه همگی به صورت دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند. در آن جا بود که به معجزه ایمان آوردم. باید بگویم این قدر که مسئولان آن کشور به من و خانواده‌ام محبت کردند، مسئولان خودمان توجهی نداشتند.

حجت‌الاسلامی تاکید کرد: البته باید تشکر ویژه‌ای از خبرگزاری تسنیم داشته باشم چرا که هیچ کس به جز آنان به ما رسیدگی نکرد. آقای رئیس جمهور برای آن دو نوجوان در فرودگاه عربستان، همه وزرا را مامور کرد اما برای فرزند ما کاری انجام نداد. ما حتی خواهش کردیم که در پارک ملت، درخچه‌هایی را با نام این بچه‌ها بکارند تا مردم ببینند و فاتحه‌ای بخوانند اما اقدامی صورت نگرفت.

محمد مهدی دانی، رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در حاشیه این مراسم افتتاحیه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: برپایی جام ولایت برای اصحاب رسانه، تلاشی برای کنار هم آوردن اصحاب رسانه در قالب یک مسابقات است که با توجه به مشغله‌های ذهنی خبرنگاران و احاطه شدن در فضای خبری روزمره می‌تواند فضای بسیار خوبی را برایشان به وجود بیاورد. باید اشاره کنم که فراخوان این مسابقات به مناسبت روز خبرنگار و اعیاد قربان و غدیر منتشر شد اما به دلیل عزاداری اباعبدالله الحسین، مسابقات را چند روزی با تاخیر آغاز کردیم.

وی از تلاش برای برگزاری اولین المپیاد ورزشی اصحاب رسانه خبر داد و گفت: با مذاکراتی که داشته‌ایم، در تلاشیم تا اولین المپیاد ورزشی اصحاب رسانه را در 10 رشته با مشارکت فرهنگ سرای رسانه و نهاد های دیگر برگزار کنیم. البته باید دید که برای برگزاری این مسابقات در چنین وسعتی تا چه قدر می‌توان عمل کرد. بسیاری از خبرنگاران هستند که در رشته‌های دیگر ورزشی فعالیت می‌کنند و شاید به همین دلیل در این مسابقات شرکت نکنند. به همین دلیل دیدیم که بهتر است در رشته‌های دیگر نیز مسابقات ورزشی برگزار شود.

در پایان این مراسم از پدر شهید افشار و خانواده مرحوم میلاد حجت‌الاسلامی و خانواده زنده‌یاد حسین جوادی تقدیر شد.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک