شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ساعت ۱۸:۴۵

آغاز توزیع برچسب سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: 50 درصد از برچسب‌ سرویس مدارس آماده شده و از امروز این برچسب‌ها توزیع می‌شود.
آغاز توزیع برچسب سرویس مدارس,

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، رضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مراسم رونمایی نمادین برچسب رسمی سرویس مدارس در شهر تهران اظهار داشت:‌در حوزه حمل و نقل شهرداری سرویس مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علت آن نیز مسافرین سرویس مدارس است.

وی افزود: سخت‌گیری در مورد ناوگان حمل ونقل دانش‌آموزی قطعا بیشتر از تاکسیرانان شهر تهران است و استانداردهای سرویس مدارس بیشتر از تاکسی‌های عادی لحاظ می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت: موضوع سرویس مدارس بر اساس آئین‌نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور انجام شده است و در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل شده و این کارگروه وظیفه دارد سازوکار اجرایی سرویس مدارس را تدوین کند و اقدامات لازم را با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام دهد.

قنادان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در خصوص سرویس مدارس به طور منظم جلسات آن برگزار شده است، گفت: ما سال‌ها تلاش می‌کردیم قبل از آغاز سال تحصیلی تکلیف صلاحیت ناوگان دانش‌آموزی را مشخص کنیم و در حال حاضر بیش از 50 درصد برچسب سرویس مدارس با تکمیل پرونده‌ها آماده شده است و مقداری از برنامه جلو هستیم و از امروز هم برچست سرویس مدارس توزیع می‌شود.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه تعدادی از تاکسی‌های ما در خطوط خود مشغول فعالیت می‌شوند و بر این اساس ما از سرویس‌های شخصی که ساماندهی شدند برای سرویس مدارس استفاده می‌کنیم  و بیش از 12 هزار سرویس شخصی آماده هستند تا ارائه خدمات لازم را در حوزه سرویس مدارس ارائه دهند. و در همین خصوص 25 هزار سرویس شخصی برای ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی را پیش‌بینی کرده‌ایم که بعد از ساماندهی‌های لازم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت:‌  متوسط سن خودروهای سرویس مدارس زیر 7 سال است که نشان می‌دهد تلاش شده از ناوگان مناسبی برای ارائه خدمت به دانش‌آموزان بهره بگیریم. 

قنادان درباره سامانه سپند اظهار داشت: این سامانه بر اساس مصوبات کشوری باید اجرایی شود و مشکلات آن نیز در بازده زمانی مشخصی حل خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی برای این سامانه تعریف شده است.

وی افزود: این قابلیت‌ها به این شکل است که کنترل معاینه فنی برای خودروهای سرویس مدارس به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نیز برای سرویس مدارس افزایش قیمت 20 درصدی اعمال شده است  و ما در چند لایه نظارت بر سرویس‌های مدارس داریم. لایه اول توسط مدارس و لایه بعدی پلیس راهور در قالب گشت‌های نظارتی که با سرویس‌های غیرمجاز بر اساس قانون برخورد خواهد کرد و لایه بعدی نظارت والدین و حساسیتی است که آنها به خرج می‌دهند.

قنادان افزود: شهروندان به برچسب سرویس مدارس بر روی خودروها دقت داشته باشند و ما نیز حساسیت‌های لازمی را برای احراز صلاحیت رانندگان به خرج دادیم.

وی تاکید کرد: گواهینامه پایه دو حمل ونقل عمومی باید همه رانندگان سرویس مدارس داشته باشند و باید تاریخ گواهینامه آنها حدود دو سال گذشته باشد و حداقل سن آنها 23 سال باشند تا در ناوگان سرویس مدارس ارائه خدمت دهند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک