شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ساعت ۱۴:۵۶
یک حقوق دان در خراسان شمالی:

ورود جدی قوه قضاییه به موضوع دختر آبی از تکرار آن جلوگیری می کند

حقوقدان و مدرس دانشگاه های استان گفت: ورود جدی قوه قضائیه و برخورد با منتشرکنندگان اکاذیب، قطعا دچار مشکلات اینچنینی نخواهیم بود که موضوعات ساده و جزئی،(مثلا: دختر آبی) بین المللی و ترند رسانه‌های جهان شود.
ورود جدی قوه قضاییه به موضوع دختر آبی از تکرار آن جلوگیری می کند,

محمد قدرتی، حقوقدان و مدرس دانشگاه های خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: متاسفانه در فضای مجازی و سایبر وقتی اکاذیبی منتشر می‌شوند، غالب مردم نیز بدون توجه به منبع آن و یا پیگیری در خصوص تصدیق آن، اقدام به انتشار و بازنشر مطالب می‌کنند و ناخواسته در نشر اکاذیب مشارکت می‌کنند.

قدرتی تصریح کرد: در خصوص نشر اکاذیب در قانون مجازات، جرم انگاری شده و مجازاتهای سنگینی نیز پیش‌بینی شده است که در صورت اثبات آن در مراجع قضایی برای مرتکبین آن بسیار بازدارنده است.

وی در خصوص اظهار نظر برخی نمایندگان در مورد دختر آبی ادامه داد: با توجه به مصونیت قضایی که در اصل 86 قانون اساسی برای نمایندگان مجلس، تعیین شده برخورد با چنین موضوعاتی را با مشکل مواجه کرده است.

این حقوقدان ادامه داد: در مطلبی که به نقل از یکی از نمایندگان مجلس در رسانه ها منتشر شده است، اغوا و تحریک افراد نسبت به نظام و بر هم زدن نظم عمومی به ذهن متبادر می‌شود کهدر این موارد برای اشخاص حقیقی جرایم سنگینی در قانون پیش‌بینی شده است.

قدرتی ادامه داد: ستاره ها و افرادی که گاها سواد سیاسی و ... ندارند در هر موضوعی کارشناس مسائل و مشکلات جامعه می شوند و با توجه به اینکه در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند این اظهار نظرها بازتاب زیادی داشته و در بسیاری از موضوعات باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد التهابات در جامعه می شود.

وی تاکید کرد: ورود جدی قوه قضائیه و برخورد با منتشرکنندگان اکاذیب، قطعا دچار مشکلات اینچنینی نخواهیم بود که موضوعات ساده و جزئی،(مثلا: دختر آبی) بین المللی و ترند رسانه‌های جهان شود.

قدرتی خاطر نشان کرد: به نظر با اعلام جرم از سوی دادستانی و برخورد با طرح کنندگان این مسائل و کسانی که منجر به انتشار اکاذیب شده اند و دیگر افرادی که در بازنشر آن به تاثیرگزاری بیشتر آن دامن زده، کمتر شاهد این مسائل خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اقدامات مفید و موثر اخیر قوه قضائیه در موضوعات و مشکلات مختلف، قطعا جامعه آمادگی آن را دارد که این قوه با سلبریتی‌ها و افرادی که به مقدسات اسلام و نظام توهین نموده و با اقدامات نادرست و نابجای خود و همچنین با انتشار اکاذیب، منافع ملی را خدشه دار می‌کنند برخورد نموده و احقاق حق نماید.

انتهای پیام/ حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک