سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ساعت ۱۳:۴۷
مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد:

اختصاص ۴۶۷ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منازل سیل زده/تخصیص ۱۰ هزار تن سیمان رایگان به سیل زدگان استان

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: اختصاص 336 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 130 میلیارد تومان کمک های بلاعوض برای بازسازی خانه های سیل زده خراسان شمالی به استان ابلاغ شده است که در حال اعطا به سیل زدگان هستند.
اختصاص 467 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منازل سیل زده/تخصیص 10 هزار تن سیمان رایگان به سیل زدگان استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از وقوع سیلاب و خسارت های وارده ناشی از آن در بهار امسال به خراسان شمالی مصوب شد که در مرحله اول برای بازسازی هزار و 400 واحد منزل روستایی و 100 واحد منزل شهری تسهیلات و کمک های بلاعوض که اختصاص داده شود.

محمدی در ادامه افزود: در اواسط شهریور ماه امسال نیز اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض برای بازسازی شش هزار و پنج واحد منزل روستایی و 445 واحد منزل شهری همچنین برای 25 واحد تعمیری به استان ابلاغ شد.

وی درباره اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان استان بیان کرد: برای احداث واحدهای شهری خسارت دیده 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت، 12 میلیون تومان کمک بلاعوض، 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و پنج میلیون کمک بلاعوض اعطا می شوند.

وی افزود: برای احداث واحدهای روستایی خسارت دیده نیز 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض، 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: برای اجاره منزل نیز به خسارت دیدگان شهری 10 میلیون تومان و برای خسارت دیدگان روستایی شش میلیون تومان تسهیلات اعطا می شوند.

افزون بر این، وی اعلام کرد: علاوه بر اینکه دولت برای حمایت هر چه بیشتر از خسارت دیدگان و احداث هر چه سریعتر منازل آنان هزینه های طراحی نقشه، حق الزحمه نظارت ها و صدور پروانه های ساختمانی را برای خسارت دیدگان کاملا رایگان کرده همچنین برای خسارت دیدگان خراسان شمالی در مرحله اول اختصاص سهمیه 10 هزار تنی سیمان به صورت رایگان را ابلاغ کرده است.

وی افزود: سهمیه یاد شده به استان حمل شده است که به ازای هر واحد 160 پاکت سیمان رایگان به خسارت دیدگان اعطا می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: تا به کنون دو هزار واحد منزل احداثی به مرحله پی کنی، هزار و 123 واحد به مرحله فونداسیون، 647 واحد به مرحله اسکلت بندی و 237 واحد به مرحله سقف گذاری رسیده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات و کمک های بلاعوض مصوب برای خراسان شمالی پاسخگوی بازسازی صد در صد واحدهای خسارت دیده شهری و روستایی خواهند بود، اعلام کرد: به ازای هر واحد احداثی، اختصاص یک میلیون تومان تسهیلات و کمک های بلاعوض در نظر گرفته شده است که مبالغ اعطایی یاد شده جوابگوی بازسازی و تکمیل واحدهای خسارت دیده خواهند بود.

محمدی همچنین به واقعه رانش زمین متاثر از وقوع سیلاب ها در سطح برخی از روستاهای خراسان شمالی در بهار امسال نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات رانش زمین در مناطق آسیب دیده از این واقعه انجام و به پایان رسیده است که پس از انجام ارزیابی ها دولت مصوب کرد که 35 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی در این مناطق به استان اختصاص داده شود.

در این جلسه، رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی درباره بازسازی منازل خسارت دیده متاثر از سیل امسال در استان نیز اعلام کرد: مهلت بنیاد مسکن خراسان شمالی برای معرفی شش هزار و 500 فقره پرونده متقاضی تسهیلات و کمک های بلاعوض اشاره شده به بانک ها تا پایان 15 مهر ماه امسال و مهلت بانک ها برای عقد قرارداد با متقاضیان تا پایان مهر ماه امسال است.

رجب زاده خواستار شد: مردم باید در ارائه تقاضاهای خود به بنیاد مسکن استان به منظور معرفی پرونده ها به بانک ها برای عقد قراردادها به موقع اقدام کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک