جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ساعت ۱۱:۲۱
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اعلام کرد:

رشد ۳۰ درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از رشد 30.84 درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال در استان در راستای طرح نذر خون خبر داد.
رشد 30 درصدی اهدای خون در دهه نخست محرم امسال,

حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طی دهه اول ماه محرم امسال هزار و 162 نفر برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 772 نفر موفق به اهدای خون شدند.

زارع افزود: 50 نفر از این اهداکنندگان خون در استان، بانوان بودند همچنین 211 نفر از اهداکنندگان خون در استان نیز برای بار اول خون اهدا کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان هم استانی برای اهدای خون 32.4 درصد رشد داشته است.

وی همچنین گفت: در دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته نیز تعداد اهداکنندگان خون در استان 30.84 درصد و تعداد بانوان خون دهنده 35.13 درصد و تعداد اهداکنندگان بار اولی خون نیز 54.1 درصد رشد داشته اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر این نکته که نیاز به خون نیازی همیشگی است و بیماران در طول سال به دریافت خون نیاز پیدا می کنند، تصریح کرد: از تمامی هم استانی ها درخواست می کنیم که همچون گذشته با خون دهی یاری گر بیماران باشند.

زارع در خاتمه بیان کرد: اهداکنندگان خون، طرح نذر خون را به طور مستمر در طول سال ادامه دهند تا ذخایر خون و فرآورده های خونی به درستی مدیریت شوند و از انباشت یکباره خون در مناسبت های خاص در پایگاه های انتقال خون جلوگیری شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک