پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ساعت ۸:۲۶

ارزیابی مدارس در ۹ شاخص کلیدی برای آمادگی در اول مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: همه مدارس در 9 شاخص کلیدی که ناظر به آمادگی آنان برای بازگشایی است، خود را ارزیابی کرده و مشکلات‌شان را ثبت می‌کنند.
ارزیابی مدارس در 9 شاخص کلیدی برای آمادگی در اول مهر,

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درباره میزان کمبود نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش گفت: آغاز هر سال تحصیلی دارای فرایند پیچیده و طولانی است که برای ارائه خدمات بهتر هنگام بازگشایی مدارس و حین سال تحصیلی اقداماتی در قالب پروژه مهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در پروژه مهر مقدمات شروع به‌هنگام سال تحصیلی در همه استان‌ها طبق دستورالعملی که از قدیم نهادینه شده است، وجود دارد و کمیته‌های پنج‌گانه‌ فضاهای فیزیکی، نیروهای انسانی، انتصاب مدیران و سایر حوزه‌هایی که به بازگشایی مدارس ارتباط می‌یابند، اقداماتی را ساماندهی می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ از سه هفته قبل بر اساس پروژه مهر ارزیابی استان‌ها آغاز شد و سامانه نظارتی طراحی کرده‌ایم که به صورت آنلاین اتفاقات مربوط به بازگشایی مدارس در آن رصد می‌شوند.

کمرئی گفت: امسال همه مدارس در 9 شاخص کلیدی که ناظر به آمادگی آنان برای بازگشایی است، خود را ارزیابی کرده و مشکلات‌شان را ثبت می‌کنند که منطقه، استان و ستاد می‌توانند این مسائل را به صورت آنلاین رؤیت کنند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های اولیه 85 درصد استان‌ها اعلام کردند که در زمینه توزیع نیروی انسانی سازماندهی اولیه را انجام دادند و همچنین از نظر فضای فیزیکی نیز آمادگی دارند.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به حجم بالای بازنشستگی همچنان دغدغه نیروی انسانی وجود دارد و مداوم در حال بازبینی برنامه‌ها هستیم؛ تصور می‌کنم بتوانیم از محل‌های پیش‌بینی‌شده نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی اقدام کنیم و مهرماه خوبی را داشته باشیم.

کمرئی درباره اینکه آیا مهر امسال کلاسی بدون معلم می‌ماند یا خیر، گفت: هدف‌گذاری و آینده‌نگری ما ایجاب می‌کند برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا ان‌شاءالله کلاسی بدون معلم نماند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ به صورت کلی آموزش و پرورش نسبت به کلیت تأمین نیروی انسانی مصمم است و فکر می‌کنیم با توجه به میزان بازنشستگی امسال، مرکز نیروی انسانی به گونه‌ای پیش‌بینی کرده است که از محل‌های معینی نیروها تأمین شوند تا مدارس بدون معلم نمانند.

کمرئی گفت: متأسفانه اکنون فاصله‌ زیادی بین حجم بالای بازنشستگی و میزان ورودی‌ها داریم که توسط معاونت توسعه مدیریت اعلام شده است؛ بنابراین پیش‌بینی کردیم که نیروها از محل‌های معینی تأمین شوند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک