جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ساعت ۱۴:۱۳

خرید تضمینی بیش از ۱۹۵۰۰ تن گندم از کشاورزان اسفراینی

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: از ابتدای شروع طرح خرید تضمینی گندم بیش از ۱۹۵۰۰ تن از کشاورزان خریداری شده است.
خرید تضمینی بیش از ۱۹۵۰۰ تن گندم از کشاورزان اسفراینی,

به گزارش عصر اترک،  فائزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اقدامات جهادی مدیریت جهاد کشاورزی اسفراین در پنج ماه نخست امسال مبارزه با علف هرز و سن گندم در 4 و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بوده است که برای نخستین بار ۳۵۰ هکتار از آن توسط پهباد سم پاشی شده است.

وی گفت: از ابتدای آغاز طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا کنون بیش از ۱۹ هزار و 500 تن گندم خریداری شده و پیش بینی می شود میزان آن به 21 هزار تن برسد.

تاج آبادی افزود: از محل توزیع اعتبارات مکانیزاسیون جهاد کشاورزی در فاز نخست ۱۵ دستگاه تراکتور سبک و سنگین  جهت خرید به بانک ها معرفی شده است که مدت باز پرداخت آن ۵ تا ۷ ساله است.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با اشاره به خسارات ناشی از سیل امسال گفت: منبع و خط انتقال آب روستای گراتی که بر اثر سیل تخریب شده بود با اقدامات جهادی این سازمان،  ۲ هزار و 500 متر لوله با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان تهیه و به کشاورزان تحویل شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پروژه آبیاری نوین آستان قدس رضوی در ۵۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی در فاز نخست با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین تصریح کرد: زیر ساخت های پروژه ۵۰ هکتاری شهرک گلخانه ای روستای سست با اعتبار ۱ میلیارد تومان در حال اقدام می باشد و در صورت بهره برداری، این طرح می تواند به ازای هر هکتار ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:بنای متعلق به یکی از مسئولان شهر که غیر مجاز ساخته شده بود، با حکم دادستان تخریب شد و با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی هیچ مماشاتی نداریم.

انتهای پیام/ اسماعیل زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک