پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ساعت ۱۲:۴۲

مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر در انگلیس به بالا ترین سطح خود رسید

مرکز ملی آمارهای انگلستان اعلام کرد: میزان مرگ و میر بر اثر مصرف مواد مخدر در این کشور نسبت به سال های گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.
مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر در انگلیس به بالا ترین سطح خود رسید,

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، بنابر آمارهای منتشر شده در کشور انگلستان؛ مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر به بالاترین سطح خود در این کشور رسیده است.  

آمارها حاکی از آن است؛ مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر سال ۲۰۱۸ در این کشور ۱۶ درصد رشد یافته و در طول سال های اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است؛ به طوری که نهادهای اجتماعی انگلستان اعلام کردند که وضعیت بهداشت عمومی این کشور در حالت اضطراری قرار دارد.

کارشناسان مواد مخدر و اعضا کالج سلطنتی روانپزشکان نسبت به افزایش این آمار به دولت اعتراض کرده و اعلام کردند که دولت با کاهش بودجه مراکز درمانی جان مردم را به خطر انداخته است.

بنابر اعلام مرکز ملی آمارهای انگلیس، ۴ هزار و ۳۵۹ نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر سال ۲۰۱۸ جان خود را از دست داده اند. از سال ۱۹۹۳ تاکنون که ثبت آمار مرگ و میرهای مواد مخدر آغاز شده، سال ۲۰۱۸ بیش ترین رقم را به خود اختصاص داده است.

بیش از نیمی از این مرگ و میرها بر اثر مصرف مواد افیونی همچون هروئین بوده است. به علاوه دو سوم مرگ های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر مختص مردان و بیش از هزار و ۳۰۰ مورد مربوط به زنان است.  

نیام ایستوود مدیر اجرایی یکی از نهادهای اجتماعی انگلیس در این باره می گوید: مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر هر ساله در حال افزایش است. این در حالی است که ما دائما این موضوع را به دولت اطلاع می دهیم و خواستار اقدام جدی آن ها و افزایش بودجه مراکز پیشگیری از مواد مخدر هستیم؛ اما دولت هیچ توجهی به این موضوع نمی کند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک