شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ساعت ۱۱:۳۳
پیام نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی؛

مدعیان حقوق بشر درباره وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی ساکت ننشینند/ ایران برای درمان شیخ اعلام آمادگی دارد/ دریغ کردن درمان از یک آزادی خواه در زادگاه گاندی تاسف بار است

نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به کارشکنی دولت نیجریه در عدم پیگیری درمان شیخ زکزاکی خواستار ورود نمایندگان پارلمان نیجریه به این موضوع شدند.
مدعیان حقوق بشر درباره وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی ساکت ننشینند/ ایران برای درمان شیخ اعلام آمادگی دارد/ دریغ کردن درمان از یک آزادی خواه در زادگاه گاندی تاسف بار است,

به گزارش عصراترک، درطول بیش از سه سال گذشته، دولت نیجریه همچنان برخلاف کنوانسیون های بین المللی، شیخ زکزاکی را در یک پایگاه نظامی، با بیماری ها وجراحت های فراوان نگهداری می کرد، این دولت هرگز اجازه معاینه و معالجه وی را در خارج ازکشور نداد.


باتوجه به وضعیت نابسامانش، چند روزی از مرخصی درمانی شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه می گذرد و تحت کنترلهای شدید امنیتی وی را برای درمان به بیمارستانی در هند منتقل کردند،  اما براساس گفته های شیخ زکزاکی که هیچ گونه اقدامی در جهت درمان او در هند صورت نگرفته، وی به نیجریه بازگردانده شد.


این اقدام واکنش های زیادی را در بین مسلمانان سراسر جهان به همراه داشته است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی نیز در این راستا اعتراض خود را اعلام کردند.


علی قربانی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حداقل کار انسانی که دولت نیجریه می تواند برای این عالم انجام دهد، اجازه دادن برای اعزام شیخ زکزاکی به کشورهایی است که امکان درمان در آنجا وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه اگر کسی از روند درمان یک بیمار جلوگیری کند یک کار غیر اخلاقی و غیرانسانی انجام داده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی این را دارد که پذیرای شیخ زکزاکی برای ادامه روند درمان در این کشور باشد.


نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ممانعت دولت هند از انجام درمان شیخ زکزاکی گفت: مدعیان حقوق بشر درباره وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی ساکت ننشینند.

 

کم کاری نیجریه و سکوت غرب محکوم است

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان با محکوم کردن عمل نامطلوب و غیرانسانی دولت نیجریه و سکوت کشورهای مدافع حقوق بشر، گفت: شیخ زکزاکی یکی از آزاد مردان جهان اسلام و یکی از شیعیان متعهد است که حتی فرزندان و خانواده خود را در راه معرفی اسلام فدا کرده است.


نماینده مردم شیروان خاطر نشان کرد: صرف نظر از مسلمان بودن ، انسانیت ایجاب می کند که در جهت رعایت حقوق بشر این عالم مورد حمایت قرار گیرد.


عزیزی گفت: در بحث درمان شیخ زکزاکی کشور نیجریه کم کاری کرده و کشورهای غربی که در هر زمانی خود را مدافع حقوق بشر می دانند، سکوت کرده اند.

 

دریغ کردن درمان از یک آزادی خواه در زادگاه گاندی تاسف بار است


هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین اقدام غیرقانونی دولت نیجریه در ممانعت از درمان شیخ زکزاکی را محکوم کرد و گفت: ممانعت از انجام درمان یک آزادیخواه بخصوص که در کشور هند آزادی خواهی بزرگ همچون گاندی داشته است، مایه تاسف است.


وی با اشاره به اینکه ایجاد ممنوعیت برای ارائه خدمات درمانی به یک بیمار یک جنایت محسوب می شود، افزود: دولت و پارلمان نیجریه باید ضمن آزادی شیخ زکزاکی، درمان صحیح و دقیق وی را آغاز کند، زیرا در غیراینصورت مورد واکنشهای مسلمانان سراسر جهان قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک