شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ساعت ۸:۳۵
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

تب مسکن فروکش کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تب افزایش قیمت مسکن در کشور فروکش کرده و در بیشتر مناطق قیمت‌ها نزولی شده است.
تب مسکن فروکش کرد,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صداوسیما، مصطفی قلی خسروی گفت: در سال ۹۱ هم زمان با افزایش قیمت ارز در کشور قیمت مسکن نیز افزایش ناگهانی پیدا کرد که بعد از پایین آمدن قیمت ارز، دوباره روند نزولی را طی کرد و در سال ۹۷ که قیمت مسکن داشت به ثبات می‌رسید دوباره با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن افزایش سه برابری را تجربه کرد و امروز بعد از یک افزایش ناگهانی قیمت در بازارمسکن شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

 
وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر تهران در همه مناطق از یک میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان و بیشتر، بنا به موقعیت واحد مسکونی کاهش داشته است.
 
قلی خسروی تصریح کرد: این روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود و حتی با هرگونه اقدام دولت در بخش مسکن نیز قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: از اول فروردین ۹۷ تا ۲۲ مرداد ۹۷ تعداد کل قراردهای کشور ۵۸۰ هزار و ۳۲۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۰۸ هزار و ۲۴۸ عدد مبایعه نامه و ۲۶۵ هزار و ۶۹۵ فقره اجاره نامه است در مدت مشابه امسال نیز از ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۲ مرداد ۹۸ تعداد کل قراردادهای کشور ۴۷۳ هزار و ۷۳۸ فقره اجاره نامه و تعداد ۲۳۱ هزار و ۵۰۱ عدد مبایعه نامه و ۲۳۹ هزار و ۱۸۴ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در کل کشور ۱۸ درصد تعداد معاملات، ۲۵ درصد تعداد مبایعه نامه و ۱۰ درصد تعداد اجاره نامه‌ها نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.
 
وی بیان کرد: در شهر تهران از تاریخ اول فروردین ۹۷ تا ۲۲ مرداد ۹۷ تعداد کل قراردادها ۱۵۹ هزار و ۹۸۸ عدد بود که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۸ عدد مبایعه نامه و ۷۹ هزار و ۷۳۷ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است؛ در مدت مشابه امسال از تاریخ ۱ فروردین ۹۸ تا ۲۲ مرداد ۹۸ تعداد کل معاملات شهر تهران ۱ هزار و ۹۶۵ عدد و تعداد ۲۶ هزار و ۵۶۳ عدد مبایعه نامه و ۶۴ هزار و ۶۹۷ عدد آن اجاره است که شاهد کاهش ۳۶ درصدی در کل معاملات و ۵۴ درصدی در خرید و فروش و ۱۹ درصدی معاملات اجاره هستیم.
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک