سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ساعت ۸:۵۸

۳۹ حاجی ایرانی در بیمارستان‌های مکه بستری هستند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، آخرین آمار خدمات درمانی و پزشکی ارائه شده به حجاج ایرانی در مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه را تشریح کرد.
۳۹ حاجی ایرانی در بیمارستان‌های مکه بستری هستند,

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی حلی ساز، گفت: بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

وی با اشاره به ۱۴۳۳ بیمار بستری شده در بیمارستان مکه، افزود: ۱۷۵ زائر در بخش مردان، ۱۲۶ نفر در بخش زنان و ۹۹۳ نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند که تنها ۳۹ نفر آنان هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان های خود بازگشته اند.

حلی ساز همچنین به ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه اشاره کرد و ادامه داد: تا ۲۵ مرداد بیش از ۲۵ هزار و ۳۴۶ مورد خدمات پاراکلینیکی به زائرین ارائه شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۷۰ مورد خدمات آزمایشگاهی، ۵۹ مورد اکو و ۱۰۷۲ مورد رادیولوژِی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان، گفت: تا روز ۲۵ مرداد، ۱۱۲ هزار و ۲۸۳ ویزیت توسط پزشکان در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه ها انجام شده که از این میان  ۱۰۶ هزار و ۷۱۷ مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.             

حلی‌ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد: ۳۳هزار و  ۱۷۹ پاسخگویی به حجاج ایرانی در بخش داروخانه‌ مکه و  ۲۷ هزار و ۱۳۹ نسخه در درمانگاه ها ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های  مددکاری وامداد و انتقال بیش از ۵۸۶۱ مورد از جمله تقاضای آمبولانس ، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها  و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

وی درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه تا ۲۵ مرداد، گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۲۷ زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش های  داخلی، قلب، زنان ، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است و همچنین پاسخگویی به  ۲۲هزار و ۱۷۹  زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و ۲۷ هزارو ۱۳۹ نسخه در درمانگاه ها ثبت شده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک