جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ساعت ۱۶:۱
از محل دور دوم از سفر رییس جمهور برای خراسان شمالی ابلاغ شد؛

اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مصوب عمرانی در استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ابلاغ 9 هزار و 390 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 44 طرح در استان از دست آوردهای دور دوم سفر ریاست جمهوری برای خراسان شمالی است که باید طی سال های مالی 98 و 99 به استان اختصاص داده شود.
اختصاص 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های مصوب عمرانی در استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در نشست خبری با اشاره به دور دوم از سفر رییس جمهور به خراسان شمالی که در 23 تیر ماه امسال انجام شد، اظهار کرد: تصویب اختصاص 9 هزار و 390 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی برای اجرای 44 طرح در 9 بخش در استان طی سال های مالی 98 و 99 از جمله دست آوردهای این سفر برای استان بوده است.

به گفته پارسی پور، از این اعتبار مصوب، سه هزار و 450 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و پنج هزار و 940 میلیارد ریال نیز از طریق وزارتخانه برای اجرای این تعداد طرح در استان طی سال های مالی 98 و 99 اختصاص داده می شوند.

وی اعلام کرد: هفته گذشته در مرحله نخست از عمل به این مصوبات اعلام شد که به زودی 30 درصد از اعتبار مصوب اشاره شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اختصاص داده می شود.

وی در یادآور شد: در این سفر همچنین مصوب شد که 600 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره 18 به پروژه های سرمایه گذاری در استان اختصاص داده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: مصوب شده است که تخصیص این اعتبار تسهیلاتی به استان به صورت صد در صد باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان استان در تلاش هستند که برای این مصوبه تسهیلاتی، اعمال تخفیف برای کارمزد آن را اخذ کنند تا به متقاضیان و سرمایه گذاران بیشتری بتوان تسهیلات اعطا کرد.

وی اعلام کرد: پرونده پروژه های سرمایه گذاری که تکمیل باشند برای دریافت این تسهیلات اشاره شده به بانک ها معرفی خواهند شد.

پارسی پور در پاسخ به این سوال که ضمانت تحقق اختصاص اعتبارات و تسهیلات مصوب شده در این سفر به استان خراسان شمالی در سال مالی 99 که دولت تدبیر و امید روی کار نیست، چه چیزی است؟ اظهار کرد: مسئولان استان خود را ملکف می دانند که در زمان تهیه لایحه بودجه سال 99 پیگیری کنند تا مصوبات این سفر در لایحه بودجه سال مالی 99 استان منظور شوند تا تحقق تمامی مصوبات این سفر در استان عملیاتی شوند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره سند توسعه استان نیز بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی ادعا دارد که در زمینه تدوین سند توسعه استان یک کار عملی و اجرایی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: این سند منعطف و راهبردی تهیه شده است که قابلیت به روز شدن را دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: اعتبارات بودجه ای استان را بر اساس اولویت های این سند تدوین و تنظیم خواهیم کرد.

پارسی پور همچنین افزود: در تهیه لیستی از پروژه هایی که درخواست تصویب آنها را در دور دوم از سفر ریاست جمهوری به استان را داشتیم به این سند مراجعه کردیم و لیست تهیه شده را با اولویت های این سند تطابق دادیم.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک