یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ساعت ۸:۲۷
رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی اعلام کرد:

سهمیه دارویی خراسان شمالی در قفسه داروخانه های مشهد

رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: شرکت های پخش داروی کشور بخشی از سهمیه دارویی خراسان شمالی را در اختیار استان قرار نمی دهند و این سهمیه از خراسان رضوی سر در می آورد.
سهمیه دارویی خراسان شمالی در قفسه داروخانه های مشهد ,

آرمان ریحانی، رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره موجودی دارو در استان اظهار کرد: اعمال تحریم ها بر کشور، دشواری تامین مواد اولیه برای تولید دارو، کمبود و یا نایابی برخی از اقلام دارویی و نوسانات قیمت داروها در سطح کشور، بیماران را در زمینه تهیه دارو با مشکل مواجه کرده که خراسان شمالی میز متاثر از این شرایط است.

ریحانی گفت: افزون بر این، خراسان شمالی با چالش بسیار مهم دیگری در زمینه تامین دارو مواجه است که آن مسئله سهمیه دارویی خراسان شمالی است.

وی افزود: در اغلب مواقع بخشی از سهمیه دارویی خراسان شمالی از شهر مشهد در استان خراسان رضوی سر در می آورد.

وی عنوان کرد: در این شرایط هنگامیکه بیماران خراسان شمالی نتوانند داروهای مورد نیاز خود را از سطح داروخانه های استان تامین کنند آنان چاره ای جز این ندارند که به شهر مشهد در استان خراسان رضوی سفر کنند و داروی مورد نیاز خود را از آن شهر تهیه کنند.

ریحانی تصریح کرد: وقتی بیماران خراسان شمالی به راحتی داروهای خود را از شهر مشهد تهیه می کنند این موضوع نشان گر آن است که دارو در شهر مشهد بیشتر توزیع می شود.

وی اظهار کرد: در راستای گلایه های استان به شرکت های پخش داروی کشور، آنها تنها پاسخی که می دهند این است که همین مقدار کم سهمیه دارویی خراسان شمالی ارزش نداشت که آنها را برای استان ارسال کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در همین زمینه، سال ها است که دانشگاه علوم پزشکی استان و واحد غذا و داروی این دانشگاه در گفت و گو با انجمن شرکت های پخش دارو در خراسان رضوی درخواست انتخاب راهکاری برای رفع این مسئله را مطرح کرده اند.

رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی همچنین افزود: در سفر اخیر رییس جمهور به خراسان شمالی نیز دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار آن شد که دولت یا شرکت های پخش دارویی کشور را موظف کند تا آنان در خراسان شمالی شعبه پخش دارو را راه اندازی کنند و یا اینکه این شرکت ها در همکاری با مسئولان خراسان شمالی یک انبار بزرگ ذخیره دارویی در استان را احداث کنند.

ریحانی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ذخیره دارویی استان موجودی داروخانه ها است که متاسفانه به علت عدم تسویه به موقع بیمه ها با دروخانه ها، قدرت خرید داروخانه های استان نیز کاهش یافته و بر میزان موجودی داروهای آنان اثر گذاشته است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک