شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ساعت ۱۸:۱۶
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی:

برندسازی فرش خراسان شمالی بازار سودجویان را کم رونق کرده است

مدیرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان با بیان اینکه در سالهای اخیر بخش زیادی از تولیدات فرش استان در برند های سایر استان ها با قیمت های بالایی به خارج از کشور صادر می شد، گفت: در سال 95 طرحی با عنوان برند خراسان شمالی در خوشه فرش به ثبت رسید که به هویت بخشی تولیدات استان کمک شایانی کرده است.
برندسازی فرش خراسان شمالی بازار سودجویان را کم رونق کرده است,

به گزارش عصر اترک،  سیاوش وحدت، مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان شمالي امروز در شهرکهای صنعتی شیروان در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: شهرک صنعتی شیروان از لحاظ زیرساخت و داشتن واحدهای مطلوب جایگاه خوبی در استان دارد، علی رغم مشکلاتی که دارند بحث رونق تولید بدون هیچ وقفه ای در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 9 شهرک صنعتی، شش ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد، افزود: 267 واحد صنعتی در استان فعال هستند، که از این تعداد 19 درصد در مجموع 51 واحد تعطیل شده اند.

وحدت اضافه کرد: با سرمایه گذاری 272 میلیارد تومان اعتبار در واحدهای صنعتی استان، برای چهارهزار و 385 نفر شغل ایجاد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال 98 تاکنون 10 پروانه بهره برداری صادر شده ، که با سرمایه گذاری 17 میلیارد تومانی باعث ایجاد اشتغال برای 65 نفر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در چهارماهه نخست سال جاری پنج واحد احیا شده اند، امید است تعداد این واحدها تا انتهای سال به 15 رقم برسد.

وحدت خاطر نشان کرد: ثبات نرخ ارز از ابتدای سال تاکنون باعث افزایش ظرفیت واحدها شده و تقریبا بین 20 تا25 درصد واحدهای فعال استان افزایش ظرفیت یافته اند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان با بیان اینکه در خوشه آبنبات از لحاظ بسته بندی، قیمت، ماندگاری، استانداردسازی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر بسته بندی آبنبات استان شکیل شده و همچنین ماندگاری آبنبات به چهار ماه افزایش پیدا کرده اما به دلیل عدم ماندگاری بالا مورد استقبال کشورهای همسایه قرار نگرفت، اما در سراسر کشور در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای این محصول بومی محلی با برند خراسان شمالی به راحتی یافت می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار نفر از جمعیت استان در حوزه بافت فرش مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: اولین خوشه فرش کشور در خراسان شمالی کارش را آغاز کرد، بعد از بررسیهای انجام شده مهم ترین مشکل این حوزه نداشتن برند ویژه استان اعلام شد.

 وحدت با بیان اینکه در سالهای اخیر بخش زیادی از تولیدات فرش استان در برند های سایر استان ها با قیمت های بالایی به خارج از کشور صادر می شد، گفت: در سال 95 طرحی با عنوان برند خراسان شمالی در خوشه فرش به ثبت رسید که به هویت بخش تولیدات استان کمک شایانی کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: برای توسعه و تثبیت در یک بخش نیاز به زمان است.

وی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی کوچک را تامین مالی و نقدینگی توسط بانکها، نرخ ارز، ارزش افزوده عنوان کرد و افزود: دریافت مرحله به مرحله ارزش افزوده از این واحدها، باعث بالا رفتن قیمت تولیدات و کاهش فروش می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک