پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ساعت ۸:۴۰
نماینده اسفراین:

خرید نوشت افزار ایرانی ، رونق اقتصاد را بهمراه دارد/ دولت می تواند بزرگترین متقاضی باشد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خرید نوشت افزار ایرانی را زمینه ساز رونق تولید و اقتصاد ملی و به تبع آن افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه دانست.
خرید نوشت افزار ایرانی ، رونق اقتصاد را بهمراه دارد/ دولت می تواند بزرگترین متقاضی باشد,

هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: یکی از تاثیرات بسیار مهم خرید نوشت افزار داخلی رونق گرفتن تولید داخل و به تبع آن افزایش کسب و کار است.

وی گفت: وقتی یک نوشت افزار ایرانی را خرید کنیم توجهات به سمت آن افزایش پیدا می کند و باعث فروش بیشتر و افزایش تولید می شود و تولید بیشتر زمینه ساز افزایش اشتغال و ریشه کن شدن بیکاری است‌.

قوامی افزود: یکی دیگر از تاثیرات توجه به نوشت افزار ایرانی بهره مندی بسیاری از سازمان ها مانند تامین اجتماعی، مالیات و ادارات خدمات رسان از بنگاه های تولیدی نوشت افزار ایرانی است که نتیجه آن افزایش درآمد برای دولت است.

نماینده مردم اسفراین خاطر نشان کرد: ضریب افزایش پول ۷.۳ درصد است و زمانی که یک تومان در قالب تقاضا به این بنگاه های تولیدی افزوده می شود یعنی بیش از ۷ برابر ارزش ایجاد شده است.

وی گفت: یکی دیگر از فواید توجه به نوشت افزار ایرانی، جلو گیری از خروج ارز از کشور است، چرا که زمانی این کالا در داخل تولید نشود ما مجبور به واردات آن هستیم وبه تبع آن ارز نیز از کشور خارج می شود که نتیجه خروج ارز از کشور افزایش بیکاری، تورم و نا برابری اجتماعی و منطقه ای است.

قوامی با اشاره به تاثیرات استفاده از نوشت افزار ها با محتوای غربی تصریح کرد: استفاده از نوشت افزار با محتوای غربی باعث کم رنگ شدن باورها ، ارزش ها و ایجاد وابستگی می شود و استفاده از نوشت افزار ایرانی باعث احساس افتخار و غرور ملی خواهد شد.

وی در رابطه با قوانین مجلس در خصوص حمایت از نوشت افزار های ایرانی گفت: طبق قانون حداکثر استفاده از توان داخلی ،کالایی که امکان تولید آن در داخل کشور باشد اجازه واردات آن از خارج کشور داده نمی شود.

قوامی اظهار کرد: بسیاری از کشور ها چه در بحث نوشت افزار و هر کالای داخلی دیگری توجه ویژه ای تولیدات داخلی دارند مانند کشور هند که اگر کالایی را تولید کند و همان کالا را کشور چین نیز تولید کند و اگر ما بخواهیم کالای چینی را از طریق هند وارد کشور کنیم اجازه ترانزیت آن را نخواهد داد و خود دولت متقاضی بزرگی در بحث نوشت افزار ایرانی باید باشد و می تواند شرایطی را ایجاد کند که دیگران نیز از آن استفاده کنند.

دکتر قوامی در انتها نیز گفت: تبلیغات مناسب، تسهیل شرایط برای رونق تولید ، کم کردن هزینه های تولید و بالا بردن کیفیت نوشت افزار ایرانی راه کار هایی برای ترویج نوشت افزار ایرانی در بین خانواده ها است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک