شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۵:۱۹
امام جمعه آشخانه مطرح کرد:

امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی است / نماز جمعه مکانی برای دعوت به جهاد است

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه در خطبه های نمازجمعه مردم با مسائل سیاسی کشور و جهان و نیز وظایف اجتماعی خویش آشنا می شوند، گفت: نمازجمعه بهترین مکان برای دعوت مردم به بسیج شدن برای جهاد، یاری رساندن و حل مشکلات اجتماعی از قبیل جنگ و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله است.

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 28 تیرماه ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه کل کشور، نماز جمعه به عنوان یکی از تکالیف الهی، مسئولیت بزرگ و سنگینی است که ویژگی های ممتازی داشته و باید این فرصت را مغتنم شمرد.

وی افزود: نماز جمعه با توجه دادن دل های مردم به ذکر الهی به عنوان یک اجتماع مومنانه، همدلی و یکپارچگی ملت را فراهم می کند.

احمدزاده با بیان اینکه تقوا به عنوان یکی از نیازهای جامعه زمینه ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد بود، اظهار کرد: تقوا به صورت مصداقی و عینی درخطبه های نمازجمعه تبیین می شود.

امام جمعه آشخانه یکی از گرفتاری های جامعه کنونی را رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی دانست و ادامه داد: اینگونه مسائل نیز باید در خطبه های نمازجمعه تبیین شود.

وی یکی دیگر از مصادیق تقوا را اجتناب از نا امید کردن جوانان دانست و گفت: برخی افراد در مدارس ، دانشگاه ها و حتی در محیط های کسب و کار به گونه ای صحبت می کنند که جوانان از آینده ناامید می شوند.

احمدزاده افزود:  ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه ی اسلامی و این خود یک منکر است.

وی یکی از مهمترین نتایج افزایش امید در جوانان جامعه را ایجاد احساس تعلق خاطر به نظام اسلامی برشمرد و گفت: وقتی افراد جامعه امیدوار باشند همه ی ظرفیت های فردی و اجتماعی جامعه، از جمله خلاقیت و نوآوری بروز کرده و و دشمنان ما را در جنگ نرم ناکام می گذارد.

امام جمعه آشخانه اقدام گروهک های تروریستی ضد انقلاب در شمال غرب کشور و شهید کردن تعدادی از پاسداران نظام را محکوم کرد و افزود: پاسخ کوبنده سپاه به این تحرک عناصر دشمن و انهدام مقرهای عملیاتی و آموزشی این گروهک ها در اقلیم کردستان بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان داد که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و اجازه ی هیچگونه تعرضی را به هیچکس نخواهند داد.

وی با اشاره به ربودن کشتی باری جمهوری اسلامی ایران توسط انگلیس، خاطرنشان کرد: آن ها که خیانتشان برای همه آشکار است و سعی می کنند به دزدی خود شکل قانونی بدهند  بدانند که عناصر مومن در جمهوری اسلامی این کار را بی جواب نمی گذارند و در فرصت مناسب و مکان مناسب پاسخ خواهند داد.

امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه نداشتن نمازجمعه عیب بزرگی برای مردم ایران در قبل از انقلاب اسلامی محسوب می شد، گفت:  بود که انقلاب اسلامی این عیب را مرتفع کرد و اکنون در مراکز استان ها و در آغاز دهه پنجم انقلاب نماز جمعه را در نهصد نقطه برقرار شده است و در ظهرهای جمعه ده ها هزار دل های مومن و انقلابی به دعوت پروردگار لبیک می گویند تا شکوه بندگی خود را به ساحت قدس روبوی تقدیم کنند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) که نماز جمعه را حج فقیران عنوان کرده اند، تصریح کرد: حج به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان که دارای ابعاد عبادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، محلی برای تبادل نظر در مورد مشکلات مسلمانان و یافتن راه حل مناسب برای رفع آن ها محسوب می شود.

احمدزاده دیگر آثار حج را اینگونه بیان کرد:  فرصتی برای نزدیکتر شدن مسلمانان به یکدیگر، عامل رفع کدورت ها و دشمنی ها و زیاد شدن برادری و دلبستگی ها میان مسلمین، نمایش قدرت اسلام و مسلمین و به رخ کشیدن توانایی و همبستگی آن ها و مرعوب کردن دشمنان اسلام است.

امام جمعه آشخانه در پایان با بیان اینکه در خطبه های نمازجمعه مردم با مسائل سیاسی کشور و جهان و نیز وظایف اجتماعی خویش آشنا می شوند، افزود: نمازجمعه بهترین مکان برای دعوت مردم به بسیج شدن برای جهاد و یاری رساندن به دیگران و حل مشکلات اجتماعی از قبیل جنگ و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله  است.

انتهای پیام / م ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک