پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ساعت ۱۳:۲۷
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

هیات های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می شوند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: هیات های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می شوند.
هیات های نظارت بر انتخابات خراسان شمالی به زودی تشکیل می شوند,

به گزارش عصر اترک، ملک محمد حسن زاده، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 26 تیرماه سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان به عنوان نهادی است که به موجب اصل نود و يکم قانون اساسي، به منظور پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي از نظر عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با آنها تشکیل شد.

حسن زاده از مهم ترين وظايف شوراي نگهبان علاوه بر تطبيق مصوبات مجلس با شرع و قانون، نظارت بر انتخابات رياست جمهوري، مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراي عمومي و همه پرسي عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت تأسیس شورای نگهبان در کشور تصریح کرد: قوانینی که در کشورها نوشته می‌شود و به تصویب درمی‌آید نیازمند این است که موردبررسی قرار گیرد که مخالف با شرع و مطابق با قانون باشد در همین راستا در همه کشورهایی که دارای قانون اساسی هستند، سازمانی تأسیس‌شده که وظیفه نظارت بر قوانین را دارد که این نهاد در کشور ما شورای نگهبان است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی گفت: هیات نظارت بر انتخابات استان به زودی تشکیل می شود و سپس هیات های نظارت شهرستان و بخش ها تشکیل می شوند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: فعالیت ها و تحرکات انتخاباتی کاندیدهای احتمالی انتخابات در استان رصد می شود.
حسن زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی آغاز نشده است و کاندیداها مشخص نیستند، نمی توان برخی از اقدامات کاندیداهای احتمالی را مصداق تبلیغات زود هنگام و یا حتی تخلف نامید اما با این وجود رصد انجام می شود.

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک