سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۲۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ساعت ۱۲:۴۶

لزوم توجه به ورزش های قهرمانی و حرفه ای بعد از ورزش آموزشی در مدارس

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فلسفه اصلی تربیت بدنی آموزش و پرورش، ورزش آموزشی است  و بعد از آن به ورزش های همگانی، قهرمانی و حرفه ای پرداخته می شود.
لزوم توجه به ورزش های قهرمانی و حرفه ای بعد از ورزش آموزشی در مدارس,

خطیب زاده، سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بخش زیادی از ورزش آموزشی از طریق درس تربیت بدنی  در مدارس انجام می شود و هدف توسعه ورزش و یادگیری مهارت های ورزشی به دانش آموزان است تا به عنوان شهروند حداقل نیاز های مهارتی را کسب کنند.

خطیب زاده  با بیان این مطلب که آموزش و پرورش به ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز در قالب فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیات های ورزش دانش آموزی پرداخته است، افزود: فدراسیون ورزش دانش آموزی در هر استان یک هیات ورزشی دارد و دانش آموزان در  رشته هایی نظیر فوتبال،فوتسال،تنیس روی میز،دو و میدانی و …. فعالیت دارند.

به گفته وی اولویت اصلی برای دانش آموزان کلاس درس تربیت بدنی و یادگیری مهارت های ورزشی است و در گام بعدی به فعالیت های مکملی نظیر المپیاد درون مدرسه ای پرداخته می شود.

وی تاکید کرد،المپیاد درون مدرسه ای گام مهمی برای شناسایی استعدادهای برتر و سوق آن به سمت و سوی ورزش قهرمانی است.

وی یاد آوری کرد ،هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای شناسایی ورزشکاران مستعد می توانند دانش آموزان با پتانسیل المپیاد درون مدرسه ای را شناسایی کنند.

خطیب زاده به برگزاری کانون های درون مدرسه ای و برون مدرسه ای اشاره کرد و تصریح داشت،کانون های درون مدرسه ای با برگزاری کلاس های  آموزشی فوق برنامه و کانون های برون مدرسه ای زیر نظر مربیان مجرب به آموزش دانش آموزان می پردازنند.

وی به کسب عناوین برتر دانش آموزان در رقابت های قهرمانی کشور طی سال های گذشته اشاره و افزود،دانش آموزان استان با پتانسیل و مستعد هستند و توانستند مقام سومی تیمی در رشته بدمینتون،و در رشته های انفرادی نظیر کشتی،ژیمناستیک،دوومیدانی و بومی و محلی حایز رتبه شوند همچنین در رشته هایی نظیر والیبال و فوتسال نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و توانستند همراه تیم های قدر سایر استان ها به مرحله حذفی صعود کنند.

وی فضای آموزشی آموزش و پرورش استان را از میانگین کشوری بالا تر عنوان کرد و به افتتاح 6کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر اشاره کرد.

به گفته وی افتتاح کلاس های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر در تمامی شهرستان های استان انجام می شود ،در این سالن های سرپوشیده در مدارسی که فضای مناسبی داشتند به منظور ارتقا سواد حرکتی دانش آموزان  تجهیز می شود و با توجه به اهمیت ورزش برای دختران و اختصاص مکان سرپوشیده برای انجام فعالیت های ورزشی این مهم لازم الجرا شد.

وی همچنین توزیع تجهیزات ورزشی به مدارس کم برخوردار و محروم را نیز از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که شهریور اجرا می شود و اعتبار 500میلیون تومانی برای خرید تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک