جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ساعت ۱۲:۵
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره ملی "فیلم روستا و عشایر" ابزاری برای شناخت جایگاه روستاها و عشایر است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر ابزاری برای شناخت جایگاه و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های روستاها و عشایر است.
جشنواره ملی

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک ، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در خراسان شمالی، برگزاری این جشنواره را در شناخت جایگاه روستا و عشایر و جلوگیری از مهاجرت معکوس آنها بسیار تاثیرگذار خواندو تصریح کرد: هنرمندان نقش زیادی در شناسایی این ظرفیت ها دارند.

وی، از فیلم به عنوان سه عامل اثرگذار زبان های دنیا در انتقال مفاهیم و ارزش ها یاد کرد و افزود: هنرمند پرسشگر عاشقانه الله  است که می تواند با یک فیلم زیبا بهترین مفاهیم را به تصویر کشیده و انتقال دهد.

مسئول دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به ارسال آثار بسیار فاخر از هنرمندان استان های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره، افزود: خراسان شمالی در حوزه روستا و عشایر و آداب و رسوم خاص جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام ارزانی همدلی خوب موجود در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: باید این فضای خوب و صمیمی موجود در این استان را در راستای توسعه بخش های مختلف مغتنم شمرد.

وی یادآور شد: خراسان شمالی اقوام و گویش های مختلفی در بخش روستا و عشایر دارد که در این راستا تقاضای هنرمندان و مسئولان این استان مبنی بر واگذاری دبیرخانه دائمی جشنواره به خراسان شمالی با یک عنوان مطلوب بررسی می شود.

ارزانی، از انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان قلب تپنده جوانان فعال در حوزه سینما یاد کرد که داشتن ظرفیت های بسیار عالی می تواند در حوزه های مختلف بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هنر متعالی تعارضی با دین ندارد، خاطرنشان کرد: هنر متعالی با روح و فطرت و جان انسان ها ارتباط دارد چرا که دین عاشق هنر است و هنر از دین نشات می گیرد.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در خراسان شمالی شامگاه ١٧ تیرماه با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در بخش های مستند، داستانی، پویا نمایی و ١٠٠ ثانیه ای در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک