شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ساعت ۸:۳۵

درخواست برای ساماندهی به فعالیت بیت کوین در ایران

وزیر کشور خواستار لزوم ساماندهی به فعالیت بیت کوین در ایران شد.
درخواست برای ساماندهی به فعالیت بیت کوین در ایران,

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در بیست و نهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: در رابطه با ارز مجازی به اسم بیت کوین باید تعیین تکلیف شود. مدیریت و ساماندهی باید انجام شود. اگر قرار است این ارز مجازی در کشور فعالیت کند مجوز به آن بدهند و اگر قرار است جلوی فعالیت آن گرفته شود به آن مجوز ندهند.

وی گفت: فعالیت بیت کوین با این شرایط به ضرر ما است چرا که برق غیرقانونی را صادر می‌کند و ما با معضل کمبود برق در کشور مواجه می‌شویم.

وزیر کشور افزود: برخی از نظرسنجی‌ها در خارج از کشور هدایت می‌شود. از نوع سوالات این نظرسنجی‌ها معلوم است که مستقیم و غیرمستقیم در مورد مسائل مربوط به تحریم از مردم نظرسنجی می‌شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اهمیت این موضوع باید به تمامی مردم اطلاع رسانی شود و واجا باید به این موضوع ورود و بررسی کند.

وی گفت: موضوع دیگری که در این جلسه عنوان شد بحث سواستفاده از کارت‌های بازرگانی است. البته وزارت صمت به ما این اطمینان را داده است که با راه اندازی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی امکان سواستفاده از کارت‌های بازرگانی وجود ندارد ولی باز ما از آنها خواسته ایم نظارت بیشتری روی این موضوع انجام شود.

وزیر کشور افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شده در رابطه با کاغذهایی که وارد شده است و در انبارها مانده اند تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه برای کارخانه‌های تولید کاغذ که به صورت خمیر استفاده می‌شود در دست اقدام است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ۱.۵ میلیون تن ظرفیت استفاده از جنگل‌ها را داریم البته وزارت کشاورزی گزارش داده است تا ۱۰۰ هزار تن چوب شکسته در جنگل‌ها داریم که از آنها می‌توان برای تولید کاغذ استفاده کرد.

وی گفت: مقدار قابل توجهی کاغذ وارد شده است که بخشی از آن با ارز نیمایی و بخشی دیگر با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است.

وزیر کشور گفت: باید آمادگی لازم و انعطاف مناسب برای مقابله با تحریم‌ها را داشته باشیم و به سازمان برنامه و بودجه گفته ایم تا کارهای لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: بودجه را سران قوا تصویب کرده اند و در حال تطبیق و ساماندهی است تا برای تخصیص آن به بهترین شکل عمل کنیم تا مبادا در شرایطی که درگیر تحریم هستیم مشکلی برای تخصیص بودجه داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: درست است که در شرایط تحریم هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم دشمن بخواهد سوءاستفاده از این موقعیت سواستفاده کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ۹۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت کار برای پیمانکاران وجود دارد.

وی افزود: موضوع خرید گندم و روند خرید این محصول مناسب است. به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنید. ما در بحث خرید و انباشت گندم هیچ نگرانی نداریم.

وزیر کشور در پایان گفت: با وزارت ارشاد هماهنگ کرده ایم تا بر اساس یک سری از اولویت‌ها، رسانه‌هایی که در مباحثی مانند سیل و جلساتی مرتبط با آن فعالیت داشته اند تقدیر شوند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک