پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ساعت ۱۲:۳۹
یک مدرس حوزه و دانشگاه در بحث عفاف و حجاب گفت:

عدم اختصاص ارز برای واردات پارچه چادری به کشور فاجعه است / "حجاب آمریکایی" ترفندی برای تخریب حجاب بانوان محجبه

یک مدرس حوزه و دانشگاه در بحث عفاف و حجاب به تلاش دشمن برای نابودی اسلام از راه ترویج بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: تبلیغات گسترده دشمن در حوزه بی حجابی و ضعف دستگاه های فرهنگی مرتبط با این مقوله در داخل کشور به خوبی فرصت را برای گرایش جوانان به سمت بدحجابی ایجاد می کند.
عدم اختصاص ارز برای واردات پارچه چادری به کشور فاجعه است /

طوبی ولی پور، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با تلاش غرب و دشمن برای نابودی اسلام از راه ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اینکه عفاف و حجاب جامعه ای سالم و با ایمان را به دنبال دارد، لذا دشمن و غربی ها در تلاش هستند تا اسلام را از بین ببرند.

وی به تجمع سران بزرگ پاپ با هدف براندازی اسلام اشاره کرد و گفت: بعد از جمع بندی نظرات تصمیم بر این شد اگر بتوانند زنان جوامع مسلمان را به صورت نیمه عریان به سطح جامعه بکشانند اسلام را از بین برده اند.

ولی پور اضافه کرد: این در حالی است که امروز مردم جوامع غربی شاهد این بوده اند که در پوششی به نام حجاب زنان می توانند در کمال آرامش در محیط کار و جامعه قرار بگیرند و از هر گونه تعرضی به دور باشند، بسیاری از این افراد به سمت حجاب گرایش پیدا می کنند زیرا آرامش یک زن را در حجاب می بینند و به دنبال این تفکر، حجاب و عفاف در جوامع غرب در حال رونق است و به سمت آمار و ارقام بالایی پیش می رود.

وی عنوان کرد: مسئله حجاب یکی از مسائل بسیار مهم، شرعی و دینی است که در دین اسلام به آن بسیار اهمیت داده شده و در چندین سوره قرآن خاصه در سوره نور به این امر مهم که وجود انسان و قداست انسان به آن بستگی دارد پرداخته شده است.

این متخصص حوزه عفاف و حجاب یادآور شد: اثر مثبت حجاب در درجه اول حفظ حرمت و جایگاهی است که زن در خانواده و جامعه دارد و رعایت حد و مرز حجاب در بین اعضای خانواده آرامش بیشتری به محیط خانه و خانواده می بخشد.

 

چشم و هم چشمی هایی که بدحجابی می آورند

وی بیان کرد: چه بسیار مردانی هستند که شاید به ظاهر لبخندی به زنان بی حجاب بزنند اما چه بسا از این ها سوال شود، این زنان را بی ارزش و فاقد منزلت می دانند  و دلیلشان این است که این زنها دائم خود را عرضه می کنند و نیازی نیست که ما به دنبال این زنان برویم.

ولی پور افزود: اثر مثبت بعدی حجاب حفظ معشوقه بودن زن است، زنی که در خیابان یا محافل دیگر خود را بزک کند به ندرت مورد رضایت همسر بوده و جایگاهش را نزد وی از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه در روایات متعددی بیان شده که زنان و دختران ناموس انبیا هستند، گفت: با داشتن حجاب، ناموس جامعه و رسالت انبیا حفظ می شود، باتوجه به اینکه دین و اسلام در گرو حفظ و انجام مسائل شرعی است که حجاب یکی از مهم ترین این مسائل می باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: با حفظ عفاف و حجاب زن می تواند نقش مربی بودن را به خوبی حفظ کند، زیرا زنی که بی حجاب باشد نمی تواند مادر و یا مربی خوبی باشد و کسی می تواند ارزشها را آموزش دهد که خود دارای ارزش باشد.

وی دوری جامعه از فساد و ایجاد آرامش و داشتن جامعه سالم را از اثرات مثبت حفظ حجاب خواند و ادامه داد: متاسفانه مشکلی که در جامعه شاهد آن هستیم، چشم و هم چشمی هایی هستند که امروز به دلیل اصلی بدحجابی و بی حجابی در جامعه تبدیل شده اند.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی سرآمدترین اثر حجاب را تربیت فرزندانی شجاع، باایمان و اهل عمل توسط زنان محجبه عنوان کرد.

وی ادامه داد: این زن باید بتواند با بالابردن اطلاعات از خود دفاع کند، در مقابل دیگران کم نیاورد و اگر به خاطر حجاب مورد تمسخر واقع شد، بتواند پاسخگو باشد.

 

 

چرا امروز زنان و دختران ما از مسئله حجاب غافل شده اند؟

ولی پور ادامه داد: اما بحث این است که چرا با توجه به اینکه حجاب یکی از مباحث دینی و شرعی در کشور ماست و باید رعایت شود، به این امر پرداخته نمی شود و امروز زنان و جوانان ما از این مسئله غافل شده اند؟ در حالی که در قرآن به صورت واضح به حجاب اشاره کرده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجاب حق الله است، خاطر نشان کرد: حجاب در واقع حق فرد، همسر و دوستانش نیست بلکه حقی است که خداوند برای بشر قرار داده است، اما امروز جامعه دینی ما از این مسئله فراری است.

ولی پور بیان کرد: از آنجا که یکی از جنبه های انسان راحت طلب بودنش است، همیشه دنبال این است که هیچ سختی را متحمل نشود، یکی از دلایلی که امروز در مقابل بدحجابی، با آن مواجهیم سختی پوشش و چادر  عنوان می کنند.

تبلیغات دشمن عامل اصلی انکار حجاب در جامعه است

وی تبلیغات دشمن که در قالب شیطان وارد جان و نفس انسان شده، را عامل اصلی انکار حجاب دانست و گفت: براساس بیان امام (ره) که از " دامن زن، مرد به معراج می رسد"هدف دشمن نابودی این معراج است به این دلیل پایه و اساس و عصمت زن را نشانه گرفته و تمام تلاشش را در جهت از بین بردن آن به کار گرفته است.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: زنان و مردان به دلیل عدم اطلاع کافی و غافل بودن در مورد رعایت حجاب و بحث پوشش، تن به خواسته دشمن داده اند و به سمت بدحجابی و بی حجابی پیش می روند، در حالیکه که خیلی از این افراداهل نماز و روزه هستند.

ولی پور یادآور شد: در حدیثی پیامبر(ص) فرمودند: " زنی که خود را برای غیرهمسرش خوشبو و آرایش کند نمازش مورد قبول واقع نمی شود تا اینکه غسل کند و این غسل همانند غسل جنابت است." و این حدیث به صراحت ارزش و جایگاه حجاب را بیان می کند.

این متخصص حوزه عفاف و حجاب یکی از معذلاتی که جامعه به سمت بی حجابی و بد حجابی می رود را مردان خواند و گفت: آنگاه که مردان به زنان بدحجاب توجه می کنند یا از همسر خود تقاضای حضور با پوشش نامناسب در جامعه را دارند باعث ترویج بدحجابی می شود، لذا در مقوله حجاب باید به بالابردن سطح اطلاعات برای مردان نیز غافل نماند.

 

 

در زمینه فرهنگ حجاب هزینه نمی شود

وی اشاره داشت: امروز جوانان و زنان ما به سمت بدحجابی می روند زیرا تبلیغات غرب و دشمن در مقابل تبلیغات دینی و فرهنگ سازی های ضعیف در جامعه پیروز بوده اند و گاه نادانسته به خواسته دشمن تن می دهیم.

ولی پور اظهار کرد: آنقدر که در مسائل جانبی هزینه فرهنگی داریم، در زمینه فرهنگ حجاب هزینه نمی شود و جوانان به دلیل عدم اطلاعات کافی در خصوص حجاب به این سمت گام بر می دارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: همچنین خانواده آنقدر که به مباحث اقتصادی و علمی فرزند می پردازد، به مباحث تربیتی، خاصه به مباحث حجاب برا ی دختران توجهی نمی کند، درواقع مادری که از زمان کودکی دخترش را به نحوی که جامعه بدحجاب می خواهد تربیت می کند، زمانیکه بزرگ شود با خون و گوشت آنها عجین شده و جدا کردن این فرزند از بحث بی حجابی محال است .

 

عدم اختصاص ارز برای واردات پارچه چادری به کشور فاجعه است

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری اعلام شد که هیچگونه ارز جهت واردات پارچه چادری اختصاص پیدا نکرد و این فاجعه ای بزرگ است، که کسانی در داخل دانسته یا نادانسته این بحث را به حاشیه می برند و با نبود چادر و افزایش قیمت آن فرد به سمت پوششی ارزان تر روی می آورد.

 

 

ولی پور اضافه کرد: همچنین در نمایشگاه های دوخت لباس ایرانی لباس هایی که با هدف ترویج حجاب دوخته شده اند، هیچگونه زیبایی و کیفیتی برای آنها لحاظ نشده و جوان به سمت لباس هایی که هیچ گونه پوشش اسلامی در آن ها تبیین نشده جذب می شود.

وی گفت: متاسفانه اینها برنامه هایی است که به داخل کشور و دستگاه های فرهنگی و نظارت انها مربوط می شود و این رفتارها ضعف آنها را به خوبی نمایان می کند.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی یادآور شد: کسی که با حجاب نامناسب در جامعه حضور پیدا می کند، آگاه باشد که جامعه مربوط به او نیست، بلکه هزاران دختر نوجوان و جوان در آن حضور دارند که می توانند از این فرد ایده بگیرند و تمام تلاش خانواده برای حفظ حجاب را از بین ببرد.

 

"حجاب آمریکایی" ترفندی برای تخریب حجاب بانوان محجبه

وی یادآور شد: امروز متاسفانه بحث جدید تحت عنوان "حجاب آمریکایی" به راه انداخته اند که شخص چادر را به سر دارد در حالی که به صورت کامل آرایش غلیظ بر چهره دارد و در واقع اینها مدهایی هستند که برای تخریب یک بانوی محجبه وارد جامعه می شوند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: این دختر یا زن جوان تصاویری از پوششی به نام حجاب آمریکایی در صفحات مجازی که میلیون نفر می توانند آن را بازدید کنند به نمایش می گذارند با این تفکر که این تبلیغی برای گسترش حجاب است، در حالی که تیشه به ریشه حجاب می زنند و ان را به سمت نابودی می کشانند.

 

 

ولی پور گفت: بدحجابی گرمی و شاکله خانواده را از پا می اندازد، دلبستگی در خانه و خانواده را نابود می کند، لذت جنسی را محدود به محیط خانواده نمی کند و در اجتماع عرضه می شود و زن و مرد نسبت به هم بی انگیزه می شوند و خانواده از گرمی خود می افتد و اقتصاد خانواده پیشرفت نمی کند و به دنبال تمامی این مشکلات طلاق و جدایی رقم می خورد که شاید بتوان به جرات گفت بخش زیادی از طلاق های امروز در جامعه به دنبال عدم رعایت پوشش مناسب بوده است.

وی اضافه کرد: خداوند حجاب را به عنوان یک واجب برای بندگانش فرستاده و به این صورت مطرح می کند ابتدا پوشش کامل ظاهری، برمبنای آموزشهای شرعی، رعایت عفت در گفتار ، رفتار درست و پرهیز از حرکات سبک در جامعه را باید رعایت کرد تا حجاب کامل حفظ شود و از خطراتی که در جامعه بی حجاب موج می زند، مصون بمانند.

ولی پور بیان داشت: تبلیغات گسترده دشمن در راستای امر بدحجابی از تبلیغات دینی در کشور موفق تر بوده، امید است روزی برسیم که با فرهنگسازی و تبلیغات به جا و درست زنان را از معذلات بدحجابی آگاه سازیم.

 

تهیه و تنظیم گفتگو: آرزو رحمانی

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ali | 1398/04/24
0
0
عالی بود
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک