سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ساعت ۷:۵۴

افزایش خانه های بهداشت عشایری/آماده سازی نقشه بیماری ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش خانه‌های بهداشت عشایری خبر داد و گفت: هرجا که عشایر کوچ کنند و تا اولین خانه بهداشت حداقل نیم ساعت فاصله باشد، می‌توان خانه بهداشت عشایری راه اندازی کرد.
افزایش خانه های بهداشت عشایری/آماده سازی نقشه بیماری ها,

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، بعد از ظهر یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی درباره نحوه نگهداری حیوانات اهلی با تاکید بر استفاده از بهورزان شاغل در خانه های بهداشت عشایری از سوی سازمان دامپزشکی، افزود: امسال برای اولین بار در استان فارس به صورت پایلوت خانه‌های بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم که این خانه‌های بهداشت همراه با عشایر حرکت می‌کنند و در برنامه های آموزشی در نظر داریم که موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام تقویت شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری میان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور، گفت: با همکاری سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، بسیاری از مشکلات در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام برطرف می‌شود. چراکه این نوع بیماری ها، همواره به عنوان تهدید وجود دارد و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم.

به گفته وی، همکاری سازمان دامپزشکی کشور با وزارت بهداشت در زمان سیل بسیار خوب بود و همچنین خدمات ارائه شده درحوزه سلامت کشور در زمان وقوع سیل خیلی خوب درخشید و مورد تقدیر سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

رئیسی ادامه داد: یکی از مباحث مهم که می‌توان بیشتر از گذشته توسعه داد، بازدیدهای مشترک سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است. این موضوع بسیار راهگشا خواهد بود، البته این کار در حال حاضر در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد تبادل اطلاعات برخط بین سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، گفت: در زمینه بیماری‌ها و بهداشت محیط می‌توان اطلاعات را به صورت برخط مبادله کرد که این موضوع کمک کننده خواهد بود.

رئیسی در پایان با بیان اینکه وزارت بهداشت می‌تواند از دانش فنی سازمان دامپزشکی به خوبی استفاده کند، افزود: در حال آماده سازی نقشه بیماری‌ها هستیم و سازمان دامپزشکی نیز می‌تواند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک