جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ساعت ۱۳:۴۷
امام جمعه آشخانه مطرح کرد:

شیعیان رونق دادن به مراسمات شادی اهل بیت(ع) را جدی بگیرند

امام جمعه آشخانه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، گفت: همانگونه که شیعیان در ایام عزاداری اهل بیت به عزا و سوگواری می پردازند، در ایام شادی اهل بیت نیز باید مراسم شادی را برپا کنند.

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 14 تیرماه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، گفت: همانگونه که شیعیان در ایام عزاداری اهل بیت به عزا و سوگواری می پردازند، در ایام شادی اهل بیت نیز باید مراسم شادی را برپا کنند.

وی ادامه داد: شاد بودن در ایام شادی ائمه اطهار (ع)، به معنای احیای امر به معروف و نیز ترویج معارف و زندگی به سبک و سیره آن بزرگواران است.

احمدزاده اظهار کرد: فلسفه وجود ایام دهه کرامت و امثال آن برای این است که شیعیان زندگی خود را با ائمه اطهار(ع) تطبیق دهند تا همانگونه که از لفظ شیعه انتظار می رود، پیرو و تابع پیشوایان دین خود باشند.

امام جمعه آشخانه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران حج که قضیه حج را مجموعه ای استثنایی و ممتاز از ارزش های مورد تمجید اسلام خواندند، تصریح کرد: مفاهیم سیاسی نطیر وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن و برائت از مشرکین از اصلی ترین کارکردهای حج به شمار می روند.

وی افزود: اینکه برخی می گویند حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است چرا که ابعاد سیاسی حج مطابق با خواسته و دستورات دین مبین اسلام است.

خطیب نماز جمعه آشخانه با اشاره به وجود نگاه سیاسی غیر دینی و شیطانی در مقابل نگاه سیاسی دینی به مسئله حج، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که در حج نباید به آمریکا اعتراض کنید و یا از مشرکین ابراز برائت کنید.

احمدزاده تاکید کرد: آل سعود نیز باید بدون امنیتی کردن حج، امنیت و کرامت حجاج را برقرار نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان یافتن مهلت شصت روزه ایران به کشورهای اروپایی عضو برجام، برای اجرای تعهدات برجامی خود، اظهار کرد: اقدام هوشمندانه اخیر جمهوری اسلامی ایران پس از خروج ترامپ از برجام، پیام قاطعانه ای را به طرف مقابل مخابره کرده است .

امام جمعه آشخانه گفت: این تصمیم قاطعانه درحالی اعلام شده است که طی یک سال اخیر سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان نه تنها اقدامی در راستای احیای برجام و منافع ملت ایران صورت نداده اند؛ بلکه با بازی مستقیم خود در زمین ترامپ، تلاش کرده اند تا زمینه را برای مهار همزمان قدرت هسته ای موشکی و منطقه ای کشورمان فراهم کنند.

احمدزاده با اشاره به بند 36 برجام، تاکید کرد: طبق این بند جمهوری اسلامی ایران حق دارد در صورت نقض تعهدات از سوی طرف مقابل، تعهدات برجامی خود را به صورت کلی یا جزئی متوقف سازد لذا اقدام اخیر جمهوری اسلامی از پشتوانه ای کاملا حقوقی و فنی برخوردار است.

خطیب نماز جمعه آشخانه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شکست آمریکا در  نشست منامه که به عنوان گام نخست معامله قرن با هدف مشروعیت دادن به رژیم اشغالگر قدس برگزار شده بود، گفت: اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف و عدم همراهی افکار عمومی با طرح معامله قرن، یکی از مهمترین عوامل ناکامی نشست منامه بود.

وی  با اشاره به ناکامی آمریکا در این پروژه، ادامه داد: ترامپ که قصد داشت از نشست گروه 20 به عنوان فرصتی برای همراه کردن کشورهای جهان با خود علیه ایران استفاده کند مانند گذشته ناکام ماند و پس از اتمام نشست بسیاری از تحلیلگران موضوع انزوای آمریکا در نشست گروه بیست را مطرح کردند.

احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری به شدت نیازمند مذاکره با ایران و کره شمالی و نیز نیازمند خوراک تبلیغاتی است، گفت: ترامپ مذاکره با ایران را به عنوان برگ برنده برای خود می داند اما باید مثل اربابان خود این آرزو را به گور ببرد.

انتهای پیام / م.ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک