پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ساعت ۱۳:۴۲
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان :

بدهی واحد های تولیدی استان تقسیط شد/راه اندازی ۱۰ واحد راکد در استان

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی با پیگیری های انجام شده از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه سرپا ماندن واحدهای تولیدی و کاهش مشکلات آنان، با تقسیط بدهی های بانکی و مالیاتی واحدهای تولیدی واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان موافقت شد.
بدهی واحد های تولیدی استان تقسیط شد/راه اندازی 10 واحد راکد در استان,

سیاوش وحدت، مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: تاکنون 266 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان همچنین منطقه ویژه اقصادی شهر بجنورد راه اندازی شده اند.

به گفته وحدت، از این 266 واحد، 205 واحد بین 80 درصد تا زیر 50 درصد ظرفیت تولید، فعال هستند و 61 واحد دیگر نیز به طور کامل تعطیل شده اند.

وی افزود: واحدها فعال و نیمه فعال استان 78 درصد و واحدهای راکد نیز 22 درصد از مجموع واحدهای تولیدی راه اندازی شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را شامل می شوند.

وی عنوان کرد: این واحد ها به بانک ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی همچنین شرکت شهرک های صنعتی استان بدهکار هستند.

وحدت گفت: در سال 97، 13 جلسه کمیته وصول مطالبات با حضور 54 واحد صنعتی در استان برگزار شد که سرانجام در این جلسات توافق شد تا پرداخت یک و نیم میلیارد تومان از بدهی های این واحدها به شرکت شهرک های صنعتی استان بابت واگذاری زمین و حق شارژ به صورت اقساطی تسویه شوند.

وی افزود: البته این 54 واحد 400 میلیون تومان از بدهی های خود را به صورت نقدی پرداخت کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال 97 با پیگیری های انجام شده، 10 واحد راکد استان واقع در شهرک های صنعتی بیدک، امیرآباد و عباس آباد که در زمینه های تولید مصالح ساختمانی، فلزی و غذایی نیز از طریق اعطای تسهیلات بانکی و واگذاری به سرمایه گذاران دوباره راه اندازی شدند.

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: مهمترین مشکل 61 واحدهای راکد استان تامین سرمایه در گردش و بازپرداخت بدهی های بانکی و مالیاتی است که پیگیر رفع مشکلات آنها از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل جدید دولت برای راه اندازی تمامی واحدهای تولیدی راکد کشور به استان ابلاغ شده است یا خیر؟ نیز عنوان کرد: هنوز دولت در این زمینه هیچ دستورالعملی را ابلاغ نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که تا به کنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید چه تاثیری بر تغییر وضعیت واحدهای تولیدی مشکل دار واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان داشته اند؟ اعلام کرد: با جلسات مختلفی که این کارگروه برگزار کرد، موافقت شد تا بدهی های مالیاتی و بانکی واحدهای تولیدی واقع در شهرک ها  و نواحی صنعتی استان که بسیار مشکل دار هستند، تقسیط شوند.

وی افزود: مقدار بدهی های برخی از واحدهای صنعتی به قدری بالا است که در حال حاضر در این کارگروه موضوع نحوه تسویه آنها نیز در حال بررسی و تصمیم گیری هستند.

وحدت درباره علل انباشت بدهی های این واحدهای صنعتی در استان نیز عنوان کرد: اعطای وام های گران قیمت به تولید و عدم توانایی در باز پرداخت به موقع آنها که مشمول جرایم بانکی شده اند همچنین افزایش هزینه تولید متاثر از افزایش نرخ تورم از علل اصلی بروز این وضعیت هستند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، درباره ارجاع تقاضاهای جدید به منظور راه اندازی خطوط جدید تولید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز بیان کرد: طی سه ماهه نخست امسال سه هکتار زمین در شهرک های صنعتی بیدک، مانه و سملقان، امیرآباد، راز و جرگلان و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به متقاضیان واگذار شده اند.

وی با بیان اینکه سه هکتار زمین به 10 عقد قرارداد واگذار شده است، گفت: این 10 سرمایه گذار باید طراحی و نقشه واحدهای تولیدی خود را تهیه و به شرکت شهرک های صنعتی استان تحویل دهند تا برای آنان مجوز بهره برداری صادر شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی تقاضای راه اندازی خط تولیدی از سوی این 10 سرمایه گذار را در زمینه های تولید مصالح ساختمانی و لامپ عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که عمده گرایش سرمایه گذاران در خراسان شمالی برای راه اندازی چه نوع خطوط تولیدی ای است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت اصلی اقتصادی در استان کشاورزی است بنابراین بیشترین استقبال و درخواست راه اندازی خطوط تولید در زمینه های محصولات صنایع غذایی، پلاستیکی و فلزی هستند.

وحدت در خاتمه از ساخت یک واحد انباری به مساحت هزار و 500 متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد توسط شرکت شهرک های صنعتی در استان نیز خبر داد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک