پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۲۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ساعت ۱۰:۳۴
تنها نماینده ایران در مسیر صعود سخت به ( کی تو )؛

کوهنورد بجنوردی، به ارتفاعات ۳۲۰۰ متری جولا رسید

قهرمان و هیمالیانورد استان در مسیرصعود به k2 بعد از یک روز استراحت در اسکوله، پس از چندین ساعت راهپیمایی به جولا با ارتفاع 3200 متر رسید.
کوهنورد بجنوردی، به ارتفاعات 3200 متری جولا رسید,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، تنها نماینده ایران در این صعود سخت به پایجو با ارتفاع 3450 متر رسید و این مسیر را ادامه می دهد تا بتواند بر بام این قله سرسخت بایستد.او تا رسیدن به بیس کمپ در ارتفاع 5100 متری هنوز 4 کمپ دیگر را در پیش رو دارد تا برای تمرین های هم هوایی در بیس کمپ مستقر شود.

او برای رسیدن به پایجو، دو روز مسیر زمینی اسلام آباد، چیلاس تا اسکاردو را طی کرد و تقسیم بار و هماهنگی های صعود و پیمایش به بیس کمپ اصلی «کی دو» بررسی شد.حسین بهمنیار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت خود می افزاید: خدا را شکر سلامت جسمانی ام خوب است و از نظر روحی آماده صعود هستم

وی که در کمپ روز دوم ترکینگ است، درباره فضا اضافه می کند: از نظر موقعیت جوی این کمپ خیلی خوب و از نظر موقعیت جذابیت اش این است که به برج های ترانگو که برای صخره نوردی و دیواره نوردی خیلی اهمیت دارد نزدیک است و از آن جا دیده می شود.او که روز گذشته استراحت داشت، امروز مسیری را تا کمپ بعدی صعود می پیماید و به احتمال زیاد تا 4 روز دیگر به بیس کمپ خواهد رسید.

وی ادامه می دهد: تا بیس کمپ مسیر و تمرین طولانی است به صورت گروه بندی و تیمی در حال حرکت و یک تیم بین المللی هستیم که من تنها ایرانی هستم و یک بلژیکی و چند کوهنورد آمریکایی که قصد صعود به k2 را دارند در این گروه و همه افراد بسیار قوی هستند.

او از تجهیزات هم گروهی هایش بسیار تعریف می کند که حرفه ای و کامل است و با خودشان حتی تیم فیلم بردار و عکاس و شرایط تغذیه ای بسیار عالی دارند.

«بهمنیار» از حمایت روانی هم گروهی هایش و توجهی که به صعود آن ها می شود می گوید و بر آرامش آن ها تاکید می کند.

او از آرامش صعود هم تیمی هایش و امکاناتی که دارند با چنان شوری تعریف می کند، انگار چیزی که به راحتی در دسترس آن هاست رویایی دور برای او، تنها نماینده ایران در صعود به k2 است!

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک