پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ساعت ۱۲:۳۹
ثبت فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور ،

وعده ای چندین ساله به اهالی فاروج

رئیس شورای شهر فاروج در خصوص معرفی فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور گفت: این بحث چندین سال است مطرح می شود ولی هنوز در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت نشده است.
 وعده ای چندین ساله به اهالی فاروج,

رجبعلی ایزدجو رئیس شورای شهر فاروج در گفتگو با خبرنگار عصر اترک  با بیان اینکه یکهزار نفر در فاروج به کار آجیل مشغول هستند، گفت: ثبت فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور باعث رونق تولید، گردشگری و اشتغال‌زایی در شهرستان می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ واحد آجیل فروشی در شهر فاروج فعال هستند و یک هزار نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم  در این صنعت مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد : یکی از مزایای ثبت فاروج به عنوان پایتخت آجیلی کشور، معرفی فاروج به عنوان برند آجیل در کشور و حتی خارج از کشور است که خود موجب جذب توریست، گردشگر و رونق چرخه اقتصاد گردشگری فاروج می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پتانسیل‌هایی که در فاروج وجود دارد و با معرفی به عنوان پایتخت آجیل کشور بستر آن نیز بیشتر فراهم می شود صادرات آجیل فاروج به سایر نقاط کشور و خارج از کشور نیز است.

ایزدجو ادامه داد: در کنار این مزایا، معرفی فاروج و برندسازی آجیل آن باعث ترغیب بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در شهر فاروج و در نتیجه رونق اقتصاد و اشتغال زایی می‌شود.

رئیس شورای شهر فاروج گفت: هم اکنون احداث بازارچه آجیل شروع شده است و زیرساخت‌های آن نیز تقریباً کامل و تسهیلات مالی و مورد نیاز آن نیز تأمین شده است که نوید یک تحول خوب در صنعت آجیل فاروج را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آجیل تنها برند فاروج نیست و فاروج در استان خراسان‌شمالی به عنوان بزرگترین تولید کننده محصول زعفران نیز شناخته می‌شود و ظرفیت خوبی است که بتوانیم هرچه بهتر به این ظرفیت‌ها را رونق ببخشیم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک