سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۲۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ساعت ۹:۲۲

زندگی عشایر خراسان شمالی در دامنه سالوک

عشایر منطقه "سالوک" زندگی خود را با خودکفایی مبتنی بر دامداری و کشاورزی و نیز ساده زیستی در استان خراسان شمالی سپری می کنند.

به گزارش عصراترک، استان خراسان شمالی، میزبان 5350 نفر از عشایر ترک و کرمانج است که سنن و فرهنگ دیرین خود را حفظ کرده و طبیعت این استان و برخی نقاط استان های همجوار را به عنوان محل زندگی خود برگزیده اند.

بزرگترین عشیره ترک های این استان ایل شادلو و بزرگترین عشیره کرد (کرمانج ها) نیز زعفرانلو است.

این عشایر برای قشلاق به "مراوه تپه" در استان گلستان و برای ییلاق نیز به مناطق سالوک، آلاداغ اسفراین، گلول و شاه جهان در استان خراسان شمالی می آیند.

 

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1398/04/06
0
0
با سلام وخسته نباشید .ممنون از شما که برای اولین بار واقعیت استان ما را نوشتین .ونامی از ترک های خراسان برده شده است امیدواریم همیشه اینطور بوده وترک ها هم در روزنامه ها وخبر ها باشند وفقط به یک قوم متمرکز نشوید .به هر حال تشکر بله در بین ترک ها هم عشایر وجود دارد که از فصل پاییز تا اواخر فروردین وتا اردیبهشت در مراوه تپه هستند .
نام :
ایمیل
نظر
تورک اوغلو | 1398/04/06
0
0
با سلام و احترام خدمت دست اندرکاران عزیز عصر اترک بنده بعنوان یک تورک خوراسانی از ایل افشار از درج مطالب در مورد تورکان خوراسان بسیار خوشحال شدم چون نباید در این استان که اقوام مختلف ساکن هستند یکسویه فقط از قوم کورمانج مطلب درج شود همان اندازه که تورکان خوراسان از کورمانج ها که نزدیک به ۴۰۰ سال است در این منطقه مهمانداری میکنند ، بعنوان بومیان اینجا ، به گردن کورمانج ها حق آب و گل دارند و با آنها درآمیخته اند. با تشکر.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک