شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ساعت ۱۰:۵۸
مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان عنوان کرد:

استفاده از پساب بجنورد در دستور کار پتروشیمی خراسان /پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان سوبسید به توزیع کود اوره در استان

مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان با بیان اینکه منابع آبی در اختیار شرکت پتروشیمی خراسان به منظور بهره برداری هشت حلقه چاه همچنین منابع آبی رودخانه ای است، اعلام کرد: این شرکت به منظور حفظ این منابع آبی درصدد است تا پس از اخذ موافقت ها، پساب بجنورد را جایگزین این منابع آبی کند.
استفاده از پساب بجنورد در دستور کار  پتروشیمی خراسان /پرداخت 108 میلیارد تومان سوبسید به توزیع کود اوره در استان,

حسین شفیعی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، درباره منابع آبی مورد استفاده مجتمع پتروشیمی خراسان اظهار کرد: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان طی عقد قرارداد درازمدتی که در گذشته با شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی داشته است امکان بهره برداری از هشت حلقه چاه آب آهکی را بدست آورد.

شفیعی گفت: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان هر ساله طی شش ماه نخست از آب آهکی این هشت حلقه چاه آب استفاده می کند و در شش ماهه دوم از آب رودخانه بهره برداری می کند.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی خراسان به هم استانی ها اطمینان می دهد که این مجتمع صنعتی، منابع آبی در اختیار خود را با دقت مصرف می کند و امانت دار این منابع آبی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت پتروشیمی خراسان برای مدیریت آب این چاه ها مطالعات را انجام داده است، اعلام کرد: شرکت پتروشیمی خراسان بنا دارد تا استفاده از پساب بجنورد را در دستور کار قرار دهد که در حال حاضر مطالعات کارشناسی آن در حال انجام است.

شفیعی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا با گام برداشتن به سوی استفاده از پساب بجنورد، استفاده از منابع آبخوان های در اختیار خود را کاهش دهیم.

وی افزود: درصورتیکه در زمینه استفاده از پساب بجنورد با شرکت آب منطقه ای همچنین شرکت آب و فاضلاب شهری استان به توافق برسیم این جایگزینی را انجام خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره تولید کود اوره و تحویل آن به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای مصارف کشاورزی در استان نیز عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید کود اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان 495 هزار تن در سال است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان بیان کرد: در سال جاری این شرکت متعهد به تحویل 133 هزار تن کود اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان به منظور توزیع میان کشاورزان برای دوره های کاشت محصولات در استان است که این میزان کود اوره ماه به ماه در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال هشت هزار تن کود اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تحویل داد.

وی افزود: این محصول با قیمت مصوب کشوری ( 612 تومان و 5 ریال) به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تحویل شد.

با این وجود، شفیعی تصریح کرد: شرکت های پتروشیمی کشور به نرخ کود اوره تحویلی در سطح کشور معترض هستند، در حالیکه طبق قانون این محصول باید به قیمت نرخ بورس تحویل داده شود.

وی گفت: تا زمانیکه در سطح کسور به این اعتراض شرکت های پتروشیمی رسیدگی شود شرکت های پتروشیمی مجبور به تحویل کود اوره با نرخ مصوب کشوری هستند.

وی یادآور شد: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان در سال گذشته بابت تحویل کود اوره به نرخ مصوب دولتی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان به منظور توزیع آن برای کاشت محصولات در استان 108 میلیارد تومان سوبسید داده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی خراسان در خاتمه درباره تعهد به مسئولیت های اجتماعی شرکت پتروشیمی خراسان در سطح استان نیز اظهار کرد: در گذشته وقتی که شرکت های پتروشیمی کشور مدیریت دولتی داشتند، این شرکت ها از بودجه هایی برخوردار بودند که بخشی از این بودجه در زمینه اجرای پروژه هایی در سطح شهرها هزینه می شدند.

وی گفت: از زمانیکه شرکت های پتروشیمی طبق اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شدند، دریافت این بودجه ها نیز حذف شدند و در همین راستا، شرکت های پتروشیمی برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود از محل درآمدهای خود هزینه می کنند.

شفیعی درباره حمایت مالی از تیم های ورزشی نیز عنوان کرد: حمایت هایی را از تیم های ورزشی انجام داده ایم اما اسپانسر شدن از تیم های ورزشی جزو برنامه های این شرکت نیست.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک