جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ساعت ۸:۳۰

شرط واقعی شدن تعرفه ها/سرانه سلامت باید اصلاح شود

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه، از اصلاح کتاب تعرفه طبق آخرین استانداردها و نظرات جامعه پزشکی در شورای عالی بیمه خبر داد.
شرط واقعی شدن تعرفه ها/سرانه سلامت باید اصلاح شود,

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد رضوی، در جلسه مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، گفت: شرایط اقتصادی کنونی کشور ایجاب می‌کند که از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کرده و به جای آزمون و خطا از تجربه اساتید و پیشکسوتان این حوزه استفاده کنیم تا علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، تصمیم سازی های بهتری برای ارتقا نظام سلامت انجام شود.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری برخی واحدها به بخش خصوصی، افزود: با توجه به نیازهای جامعه پزشکی از جمله تدوین گایدلاین های به روز و استاندارد، اصلاح ارتباطات با بیمه‌های پایه و تکمیلی، رفع مشکل بیمارستان‌های خصوصی از لحاظ اقتصاد درمان و تصویب آئین نامه‌های لازم؛ همکاری و هم اندیشی انجمن‌های پزشکی با شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت نه یک شعار بلکه یک ضرورت است.

رضوی با تاکید بر استانداردسازی خدمات، اظهار داشت: در حال حاضر برخی استانداردها از طریق پرونده‌های الکترونیک و خدمات سرپایی رعایت می‌شود مثلاً اگر شخصی برای MRI مراجعه کند و با استانداردهای تعیین شده، تطابق نداشته باشد، بیمه هزینه این تصویربرداری را عهده دار نمی‌شود و در صورت تمایل ، خود شخص باید با پرداخت تعرفه آزاد این خدمت را انجام دهد.

وی ادامه داد: استانداردسازی خدمات بیمه به ویژه از پرونده الکترونیک با جدیت در حال پیگیری است تا در آینده نزدیک تمام خدمات و مراکز از این امکان بهره مند شوند.

رضوی تصریح کرد: یکی از عیوب کشورهای نفتی این است که دولت خود را بی نیاز از مردم می‌داند و امروزه با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت کنونی، احساس نیاز دولت و حاکمیت به مردم بیش از پیش تجلی یافته که می‌توان این امر را به رغم سختی شرایط یکی از حسن‌های تحریم عنوان کرد.

وی، اصلاح سرانه واقعی سلامت هر فرد را ضروری دانست و گفت: هرچند که ناعادلانه بودن تعرفه‌ها درد اصلی همه جامعه پزشکی است اما تا زمانی که سرانه واقعی اصلاح نشود، صحبت از تعرفه واقعی یا هزینه‌های تمام شده امکان پذیر نیست.

رضوی یادآور شد: در وضعیت امروز، بدون کمک انجمن‌های پزشکی، بهبود وضعیت و ارتقا نظام سلامت امکان پذیر نیست.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک