شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ساعت ۱۱:۶
رئیس دادگستری مانه و سملقان مطرح کرد:

کنترل سرقت نیازمند بهبود وضعِیت معیشتی جامعه است / کانال حفر شده برای مهار سیل در آشخانه استاندارد نیست

رئیس دادگستری مانه و سملقان با اشاره به افزایش آمار سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بروز تورم شدید در جامعه، گفت: مسئولین و مدیران با تلاش و خدمات رسانی بهتر برای بهبود وضع معیشتی مردم، می توانند از وقوع این جرم در جامعه جلوگیری کنند.

به گزارش عصراترک از آشخانه صادق اسپیدکار، رئیس دادگستری شهرستان مانه و سملقان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی  و 72 تن از یاران ایشان در حادثه هفتم تیرماه سال 60 ، با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط دادگستری مانه و سملقان از 29 خرداد سال گذشته تاکنون، گفت: در سال جدید دو دفتر خدمات قضایی الکترونیکی برای رفاه حال شهروندان در شهرستان در شرف تاسیس است که یکی از این دفاتر در طول هفته قوه قضائیه امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به پرونده های قضایی که امکان سازش و صلح در آن وجود دارد، اظهار کرد: شعبه ای در دادسرا، جهت رسیدگی به اینگونه پرونده ها، در حال تشکیل است.

رئیس دادگستری مانه و سملقان با اشاره به اینکه امسال تنها 13 درصد از حجم احضاریه های شهرستان به صورت دستی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: جهت حفظ آبروی افراد، ابلاغ ها و احضاریه های دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی و محرمانه برای تلفن همراه خود شخص اسال می شود.

اسپیدکار با اشاره به خلوت بودن دادسرای مانه و سملقان، اظهار کرد: برخی پرونده های طلاق در این دادسرا متعلق به ساکنان شهرستان های دیگر بوده و اگر پرونده های غیر بومی را در آمار در نظر نگیریم، مانه و سملقان در طی سال کمتر از ۲۰۰  طلاق دارد.

وی با بیان اینکه توهین در صدر جرایم قرار گرفته است و تنها راهکار جلوگیری از وقوع اکثر جرم ها، کنترل خشونت است، گفت: بالا بردن صبر و نیز تقید به اعتقادات اسلامی، از الزامات پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس دادگستری مانه و سملقان با اشاره به افزایش آمار سرقت به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بروز تورم شدید در جامعه، تصریح کرد: مسئولین و مدیران با تلاش و خدمات رسانی بهتر برای بهبود وضع معیشتی مردم، می توانند از وقوع این جرم در جامعه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی امسال نسبت به سال گذشته در شهرستان، از شهروندان خواست تا برای انجام امور مالی خود، هوشیار بوده به سایت های معتبر مراجعه کنند.

رئیس دادگستری مانه و سملقان رسیدگی به حقوق عامه مردم را یکی از تکالیف دادسرا دانست و با اشاره به ورود دادستانی به موضوع سیل شهرک آشخانه به عنوان مدعی العموم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر نیز کانال حفر شده در شهرک که برای مدیریت بحران در کوتاه مدت حفر شده است، استاندارد لازم را ندارد.

اسپیدکار در پایان برنامه های هفته قوه قضائیه در شهرستان مانه و سملقان را اینگونه اعلام کرد:

- تجدید میثاق با شهدا به همراه مسئولین ادارات در محل گلزار شهدای شهر آشخانه

- ملاقات مسئولین دادگستری شهرستان با زندانیان

- حضور و سخنرانی دادستان در مسجد پیش قلعه

- انجام ملاقات عمومی با مراجعه کنندگان در طول هفته قوه قضائیه

 - حضور پزشک قانونی در دادگستری

- سخنرانی رئیس دادگستری شهرستان در مسجد جامع آشخانه بعد از نماز مغرب و عشاء روز چهارشنبه

- دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان در روز چهارشنبه

برگزاری مراسم یادبود شهدای ۷تیر در مسجد صاحب الزمان(عج) در روز پنجشنبه

شرکت در نماز جمعه و اعلام گزارش در مورد اقدامات انجام شده در شهرستان توسط رئیس دادگستری شهرستان

 

انتهای پیام / ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک