جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ساعت ۱۵:۱
امام جمعه آشخانه مطرح کرد:

هیچ انسان عاقلی بر سر ابزار قدرت و امنیت خود معامله نمی کند

امام جمعه آشخانه آمریکا امروز با هدف مذاکره بر سر نقاط قوت جمهوری اسلامی خیز برداشته است، تاکید کرد: توان موشکی و نفوذ منطقه ای دو اهرم اصلی امنیت پایدار جمهوری اسلامی است و هیچ انسان عاقلی بر سر ابزار قدرت و امنیت خود معامله نخواهد کرد .

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه شهر آشخانه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره موضوع کشف حجاب در خودروها که از سوی برخی افراد هنجارشکن صورت می گیرد، گفت: طرح مقابله با این هنجارشکنی توسط نیروی انتظامی انجام می گیرد و این طرح قانونی، مورد مطالبه علاما و متدینین و خانواده های معظم شهدا و ملت انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری که با هدف درخواست دولت آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی بود و با جواب های محکم مقام معظم رهبری موجه شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دلایل مختلفی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا سم است، تاکید کرد: تا وقتی که آمریکا در سیاست خود تغییری نکند و به تعبیر امام؛ تا وقتی که آدم نشده مذاکره با آمریکا سم است و با این دولت کنونی یک سم مضاعف است.

احمدزاده ادامه داد: اولین نکته بسیار مهم که به تنهایی برای رد موضوع مذاکره با آمریکا کفایت می کند تجربه برجام است.

 وی افزود: در  توافق هسته ای ایران امتیازات و تعهداتی را در خصوص فعالیت های هسته ای خود داد و در مقابل آمریکا متعهد شده بود تحریم های مرتبط با آن را رفع کند اما حدود چهار سال از آن توافق گذشته است و ایران تا به امروز تعهدات خود را به طور کامل اجرایی  کرده و می کند تا جایی که تا الان 15 بار آژانس بین المللی انرژی هسته ای، صدق گفتار ایران را تایید کرده است اما در عوض آمریکایی ها حتی به یک مورد از تعهدات خود پایبند نبوده اند.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه اساس هر مذاکره بر اعتماد بوذه اما در مورد ایران و آمریکا این اعتماد وجود ندارد، گفت: در مذاکره بدون اعتماد طرفین، یکی از سناریوها، اخذ امتیازات به صورت نقد است، مانند کاری که آمریکاییها در برجام کردند و در سایر مذاکرات نیز طلب می کنند.

وی ادامه داد: وقتی اخذ نقد امتیازات به هر دلیلی منتفی شد سناریوی دوم یعنی ایجاد تضمین مطرح می شود که طرف مقابل با اهرم قابل اطمینانِ تضمین، ملزم به رعایت تعهدات خود باشد.

احمدزاده با بیان اینکه بین ایران و آمریکا، بالاترین تضمین ممکن، شورای امنیت سازمان ملل بود که برجام را طبق قطعنامه 2232 سازمان ملل تضمین کرده بود، تصرییح کرد: با وجود این تضمین باز هم امریکا آشکارا از آن خارج شد و این خروج را رسما حق خود دانسته و معتقد است الزمات و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل بر قوانین داخلی آمریکا ارجح نبوده و نمی تواند برای سیاست مداران آمریکا الزام آور باشد.

وی تاکید کرد: نمی شود با دولتی که که نه اهل دادن امتیاز نقد است و نه احترامی به بالاترین مرجع بین المللی قائل است، وارد مذاکره شد.

احمدزاده با اشاره به اینکه آمریکا امروز با هدف مذاکره بر سر نقاط قوت جمهوری اسلامی یعنی توان موشکی و نفوذ منطقه ای خیز برداشته است، تاکید کرد: توان موشکی و نفوذ منطقه ای دو اهرم اصلی امنیت پایدار جمهوری اسلامی است و هیچ انسان عاقلی بر سر ابزار قدرت و امنیت خود معامله نخواهد کرد و هیچ امتیازی در قبال از دست دادن تضمین های امنیتی کشور برابری نمی کند.

امام جمعه آشخانه تصریح کرد: در مذاکرات برجام هدف آمریکایی ها، دادوستد نبوده بلکه گرفتن امتیاز بوده است.

وی با اشاره به تفکر بعضی افراد داخلی که مذاکره با آمریکا را راهی برای کاستن تنش و خصومت آمریکا علیه جمهوری اسلامی می دانند، خاطرنشان کرد: وقتی ایران پای میز مذاکره برود این تصور را در امریکایی ها ایجاد می کند که فشار و تهدید جواب داده و در نتیجه برای رسیدن به هدف و اخد امتیازات بیشتر باید فشار و تهدید را افزایش داد.

احمدزاده گفت: آمریکاییها که این روزها دم از مذاکره می زنند اما همزمان ناو جنگی خود را نیز به منطقه اعزام کرده و رجزخوانی و تهدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تهدید را ابزاری برای پذیرفتن مذاکره از سوی ایران قرار داده، اظهار کرد:  اگر کشوری در شرایط تهدید وادار به مذاکره بشود نه تنها امتیاز نمی گیرد بلکه حداکثر امتیاز را نیز خواهد داد پس می توان نتیجه گرفت مذاکره با آمریکا افزایش دهنده تهدیدات و در ادامه زمینه ساز به خطر افتادن امنیت کشور است.

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه مذاکره با آمریکای مستکبر به امید به دست آوردن سود یا رفع زیان مصداق دوری از وعده و نصرت الهی است، تصریح کرد: یا باید به خداوند تکیه و ایمان داشت و یا دنبال مذاکره با استکبار بود چرا که دل بستن به وعده شیطان نتیجه ای جز خسارت و حسرت و ملامت نخواهد داشت.

احمدزاده در پایان با تاکید بر اینکه مقاومت سختی ها و رنج های خود را به همراه دارد، گفت: عاقبت مقاومت در راه خدا نصرت الهی و پیروزی است.

انتهای پیام/ محمدرضاقاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک